A jó honlap 9 szabálya - webergonómia

Végigvesszük azt a 9 szabályt, amit be kell tartani, ha ergonomikus honlapot szeretne csináltatni!

Honlapkészítés induló vállalkozásoknak

9 aranyszabály, ha ergonomikus honlapra vágyik

Ergonomikus honlap: Ha a látogató jól érzi magát a honlapon, akkor jobb eséllyel válik vásárlóvá, ajánlatkérővé!

 

Magyarország lakosai közül 7,1 millió internetezik.

 

Az információs korban egyre több vállalkozásnak, ügynek, magánszemélynek van szüksége honlapra. Hiába kedveljük a hagyományos információforrásokat, a szórólapokat, folyóiratokat, könyveket, be kell látnunk: az internet lett az elsődleges média. Amikor Magyarország lakosai közül 7,1 millió internetezik, amikor már a hivatalos ügyekben is gyakrabban választjuk az e-mail-t, mint a telefont vagy a személyes találkozást, akkor itt az idő: magas színvonalú, a tömegből kiemelkedni képes, technológiailag fejlett honlapot kell készíteni. Ehhez pedig megfelelő látványtervre és céltudatos honlapstruktúrára van szükség!

 

Hatékony ergonómia a honlapkészítésben

Ábra: hatékony ergonómia és látványterv a honlapkészítésben

 

5 Szempont az indulás előtt (előkészítési fázis kérdései)

A honlapkészítés előtt a maximális hatékonyság érdekében az alábbi 5 pontot érdemes tisztázni és tudatosan meghatározni:

1. Ki a célközönségem? Kihez akarok szólni? Milyen korú, milyen nemű, milyen foglalkozású, milyen anyagi javakkal rendelkező az a réteg, akiket meg akarok szólítani? Ez a honlap szöveges és képi megjelenésében is elsődleges kérdés, nem beszélve a későbbi marketingről és szövegírásról.

2. Pontosan milyen szolgáltatásokat, termékeket, lehetőségeket kínálok a látogatóknak? A honlapon többek között ennek megfelelően kell kialakítani a menüpontokat, a főoldalt, a fejlécet és ezek tartalmát. Így áll össze a honlap felépítése.

3. A megjelenítendő információk közül melyek élveznek elsődleges prioritást és milyen fontossági sorrendet követnek egymás után? Ez a honlaptérkép megalkotásánál, a menüpontok létrehozásánál lényeges kérdés.

4. Hogyan akarom megszólítani a célközönséget, milyen marketingeszközöket kívánok majd használni erre a célra? Az ennek megfelelő céloldalak tartalma kulcsfontosságú a honlappal kapcsolatos céljaink elérésében.

5. Várhatóan milyen sűrűn kell változtatni a honlap elemeit, azaz milyen lesz a honlapfrissítés gyakorisága? Egy statikus, ritkán változó weboldal is lehet sikeres, de céljainknak megfelelően szükség lehet az időközönkénti változtatásokra, ennek mértéke pedig alapvetően meghatározza a honlap kialakítását.


Látványterv - útban az ergonómia felé

Az alapos gonddal elkészített látványtervet már ennek megfelelően kell elkészíteni. Figyelni a harmonikus, mégis dinamikus, a fő témával összhangban lévő színek szerepére. A látogatók által leggyakrabban látott fejléc megalkotása, a menüpontok és a szövegek pontos helye, mérete, formája és kinézete szintén lényeges, hiszen a látogatók ezt fogják használni a navigáláshoz. A különböző, minden esetben jogtiszta grafikai elemek, képek megfelelő árnyalása, elhelyezése stratégiai fontosságú a végső cél elérésének érdekében.

 

9 ergonómiai aranyszabály

Gyakran futunk bele olyan kérésekbe, melyek kivitelezése megoldható ugyan, elkészítése mégis ártana az elkészített honlap hatékonyságának. Ezért már az első terveknél érdemes odafigyelni néhány ergonómiai aranyszabályra, mellyel vonzóvá és értékessé tehetjük honlapunkat:

Ergonómia 9 aranyszabálya

 

1. Olvashatóság
A fejlécben, vagy logóban használt, nagyobb méretű rövid szövegek kivételével minél olvashatóbb, lehetőleg talpatlan betűtípust válasszon.

2. Nem a cégen van a hangsúly
Felejtse el az „Üdvözöljük honlapunkon!” köszöntést és a „Cégünk bemutatása” főoldali szöveget. A honlap nem egy levél, a megfelelő tartalommal és a fejléccel már megtörténik a látogató megszólítása. Cégünk története pedig nem elsődleges információforrás, ha valakit érdekel, majd megtalálja az erről szóló menüpontot.

3. Bizalmi alapok
A megfelelő lábléc, a cégadatok megjelenítése, több kapcsolatfelvételi lehetőség megadása, egy gyakran ismételt kérdések összeállítása mind bizalmat épít, erről is gondoskodni kell.

4. Célorientált kialakítás
Legyen egyértelmű, hogy pontosan mit akarunk elérni és ennek megfelelően alakítsuk ki a struktúrát, a honlap elemeit. Ne csak elhelyezzünk 1-2 elemet, hanem ezek fontosságuk szerint olyan formában és olyan elrendezésben jelenjenek meg, hogy biztosak lehessünk benne: a látogatók kikerülhetetlenül beleütköznek ezekbe az információkba.

5. Letisztult külső
Hagyjuk a felugró ablakokat, ezt sem a Google, sem a látogatók nem szeretik. Ugyanígy a csillogó-villogó, ide-oda mozgó animációkról, az ékes, sok színt tartalmazó weboldalakról is mondjunk le. Helyettük használjunk beágyazott YouTube videót; látványos, de mégis letisztult váltakozó fejlécképet, maximum két domináns színt.

6. Egyszerű használhatóság
Minden elemnél törekedjünk az egyszerűségre és gyors használhatóságra, így például a több kitöltés érdekében minél kevesebb kitöltendő mezőt tervezzünk űrlapjainkhoz. Legyenek lényegretörőek, közvetlenül elérhetőek a szolgáltatáshoz kapcsolódó aloldalak.

7. Hatásos szöveg
A honlapon megjelenő szöveg legyen tömör, egyszerű, hatásos. Legyenek összhangban és egyensúlyban a képi elemekkel. A hosszabb írásokat az erre kialakított almenüpontokba tegyük, ott is tagolva, a fontosabb részeket külön kiemelve.

8. Optimalizáltság
Törekedjünk már a kezdetekkor az optimalizálásra: gondoskodjuk róla, hogy a kért grafikai és szöveges elemek mobilról, laptopról is megfelelően jelenjenek meg.

9. Felhasználói szemlélet
Gondolkozzunk a felhasználó fejével: vajon mi egyszerű látogaként hogyan viselkednénk az oldalon? Elsődleges célként ez a szó lebegjen előttünk: felhasználóbarát honlap!

 

 

A jó benyomás kincset ér!

8 másodperced van, hogy bizonyíts!

Az első benyomás rendkívül fontos. Egy új látogató átlagosan 8 másodperc alatt eldönti, szimpatikus-e számára az oldal, vajon megtalálja-e rajta a keresett információt. Ez a néhány másodperc rendkívül fontos. Vajon mit lát az oldalon, milyen üzenetek jutnak el hozzá és mennyire válik számára hitelessé weboldalunk, vállalkozásunk, az ügyünk, melyért dolgozunk. Egy jó látványterv nem csak a weboldal kialakításáért, hanem azért is felel, hogy a látogatóban jó benyomást, profizmust keltsen. A hitelesség elérése, a látogatóban felkeltett vágy és bizalom kiépítése szempontjából a látványterv döntő jelentőségű. Ne feledd, csupán 8 másodperced van, hogy bizonyítsd a látogatóknak: a legjobb helyen járnak!

 

A HonlapBirodalom az Ön egyedi igényei szerint készíti el a látványterveket és a honlap céljainak leginkább megfelelő, látogatóbarát, hatékony struktúrát dolgoz ki, hogy mind a látogatók, mind a honlaptulajdonosok elégedettek legyenek! Kérjen ajánlatot tőlünk és váljon honlapjával piacvezetővé!

 

 

 

Google ügynökség honlapkészítés debrecen

Honlapkészítés

Hasznos & Érdekes