HonlapBirodalom Blog

Online marketing stratégia - tervezéstől a célig

2020. június 21.
7962
Online Marketing Stratégia hatásai

A vállalkozók 90%-a rosszul gondolkodik, ha marketingről van szó! Elmondjuk miért!

Sokan nem látják, hogy a marketinghirdetések nem önálló szigetek, hanem egymást erősítő hatásuk van. Ez kimutatható, mérhető, és ami a legfontosabb: összehangolható.

A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy konkrét célok mentén kell folyamatosan előrehaladniuk. Mégis, amikor megkérdezzük őket a célcsoportjukról, az árak és szolgáltatások kialakításának módszeréről, vagy arról, hogy pontosan mitől várják termékük sikerét, egy hatalmas falba ütközünk. Aggodalomra azonban nincs ok, mi pontosan azért vagyunk, hogy ezt a falat végleg ledöntsük!

Az Online Marketingstratégia kialakítása kezdetén általában a szolgáltatások, a termékek már készen állnak. A nagy lépés azonban most következik: meg kell ismertetni ezeket célközönségünkkel. Ráadásul nem elég beállni a sorba, le is kell győznünk a konkurenciát: vevőket és ügyfeleket akarunk!

A mai világban az online megjelenések vízválasztóak. A hagyományos megjelenési formákkal (pl. szórólap, tv-reklám, plakátok, stb.) ellentétben pontosan mérhető hatékonyságuk, pontosan megmondható, hányan látták, közülük hányan érdeklődtek, és végül hány vásárlónk lett. Fő jellegzetessége és ebből fakadó sikere a XXI. század legmodernebb és a hétköznapi élethez leginkább alkalmazkodó stílusában rejlik: megfelelő kezekben ott jelenhet meg, ahol valóban igény van Önre, és mindezt jóval költséghatékonyabb módon érheti el, mint valaha!

Mik az első lépések egy Online Marketing Stratégia során?

  1. Amikor célcsoportot választ, soha ne mondja, hogy „mindenki”, vagy azt, hogy „a fiatalok”. Válaszolja meg a kérdést konkrétan. Képzelje maga elé azt a személyt, akinek leginkább megfelel a terméke/szolgáltatása, majd írja le korát, nemét, tulajdonságait, beosztását, társadalmi elhelyezkedését, szokásait. Ha például egy ebéd házhozszállítással foglalkozó kifőzdét nyitna, megfelelő célcsoport lehet a következő: az Ön településén munkahellyel rendelkező, 25 – 45 év közötti egyedülálló férfiak, akikre nincs aki főzzön, és mivel van jövedelmük, 11 és 13 óra között biztosan rendelnének, ha akkor látnák a hirdetését!
  2. Adjon választ arra: miért Önt válasszák? Mitől más, mint a konkurencia? Legyen a vállalkozásának arcéle, karaktere. A honlapon ezt emelje ki, hangsúlyozza, építsen bizalmat! Az online marketing stratégia során erre is időt kell fordítani. A fent említett étterem esetében egy ilyen megoldás lehet ez: nálunk az ebéd valóban ebéd, azaz melegen, frissen, futáraink által 12:00 óráig az asztalára kerül! Ez akkor lehet sikeres, ha a konkurencia délután 14:00 óra körül is szállít még, és kihűlve, késve kapja az éhes ügyfél az ebédet. Az ilyen azonnal váltani fog, ha önre talál.
  3. Honlapján úgy jelenjenek meg a szolgáltatások és termékek, valamint ezeknek árai, hogy az a korábban meghatározott legpontosabb célcsoportnak feleljen meg. A szöveg stílusa, a képek minősége, a termékleírások hossza a célcsoportnak legmegfelelőbb módon jelenjenek meg. Olyan dolgokra kell itt gondolni, mint a tegezés-magázás, a videók-képek-szövegek egymáshoz képesti aránya, a blogcikkek száma és formai megjelenése, stb. Érezze magát otthon a látogató. A fent említett étterem esetében nem a receptmegosztás lesz a jó funkció a honlapon, hanem olyan kényelmi lehetőségek, amik az elkényelmesedett férfiakat célozza: pl. kedvenc étel értesítő, vagy kívánságlista, ahol leírhatja mit szeretne viszontlátni az étlapon.
  4. Online megjelenés, online megjelenés, online megjelenés. Hiába van egy kiváló éttermünk, ha arról senki nem tudja, hogy létezik. Online marketing, megfelelő hirdetések nélkül sem a mobilos, sem a laptopos vagy számítógépes internetezők nem fognak tudni rólunk. Vevők nélkül pedig nem igazán lehetünk sikeresek. Ennek elkerülésére szolgál, az online marketing stratégia, mely több láncszemet is tartalmaz. Tisztázni kell magunkban: a legjobb működéshez a legjobb szakemberekre és a legjobb hirdetési, megjelenési formák együttes használatára van szükség. Csak így arathatunk kompromisszumok nélküli sikert!

Rendben, megvannak a válaszaim, ennek megfelelően, tudatosan alakítottam ki vállalkozásomat is. Felkészültem rá, hogy egy átfogó online marketingstratégiának komolyabb költségei lehetnek, de biztos vagyok benne, hogy a megfelelő kezekben az egyik legjobb befektetéssé fog válni. Hogyan tovább?

Ironman – Honlapbirodalom módra

Az egyik legkeményebb sport az Ironman triatlon, mely 3 önálló versenyszámból, 4 km úszásból, 180 km kerékpározásból és 42 km futásból áll. Ezek egymásra épülve, megállás nélkül viszik el a versenyzőt a célba. Az Online Marketingstratégia is kőkemény, hiszen rengeteg versenytárs, illetve hasznos/haszontalan gyakorlat van. A HonlapBirodalom folyamatosan követi a trendeket, a legújabb technológiai megoldásokat és ennek megfelelően a leghatékonyabb és leginnovatívabb 3+1 alapelemmel dolgozik az online marketingstratégia során: Keresőoptimalizálás, Google AdWords, Közösségi média és Vevőlista. Ha igazán nagyot akarunk fakítani és a legjobbak, a legerősebbek, a leggyorsabbak közé akarunk tartozni, akkor mindben jók kell legyünk, különben - sok hasonló versenytárssal együtt - elbukunk. Vegyük sorra a célig vezető utat!

#0. Életmentő alapozás – Keresőoptimalizálás

online marketing stratégia - életmentő alapozás

Alapozás, megfelelő, fokozatos felkészülés nélkül minden verseny nehéz. Így van ez a piaci versennyel is. Az online marketing stratégia ki kell, hogy terjedjen a keresőoptimalizálásra is, aminek során a természetes találatokban érünk el egyre jobb helyezéseket. Mivel az oldal keresőoptimalizálása folyamatos feladat, így hónapról-hónapra biztosak lehetünk benne, hogy nem csak az első oldalon, hanem az első találatok között leszünk. Miért is olyan fontos ez, ha mellette számtalan hirdetési megjelenésre készülünk? Néhány fontos érv:

  • Megalapozza a bizalmat. Ha a keresést követően a Google az első helyeken ajánlja a honlapját, akkor az biztosan kielégíti majd a látogató igényeit.
  • Nincs benne reklám-hátsószándék. A látogatók megérzik, ha próbálnak rájuk hatni, ez esetben pedig szeretnek azokra az oldalakra kattintani, amiben nem éreznek ilyen hátsószándékot.
  • Megelőzheti konkurenciáját. Akár első helyre is kerülhet, ott folyamatosan jelen lehet, így egy hihetetlen erős online felületen máris megelőzött mindenkit.
  • Hosszútávú biztonsági öv a látogatók számára. Ha Önt keresik, vagy az Önéhez hasonló honlapokat, akkor tudni fogják: elég beírni a keresőbe a nevüket, szolgáltatásukat, márkájukat, és mindig, minden pillanatban megtalálják majd!

Még több információ a keresőoptimalizálásról.

#1. Elsöprő piacralépés – Google AdWords

online marketing stratégia - elsöprő piacralépés

online marketing stratégia - elsöprő piacralépés
Már a versenyt megelőző órákban, napokban magasabb a pulzusszám. Bizonyítanunk kell magunknak, családunknak, barátainknak, üzlettársainknak, a konkurenciának. Mostmár nincs idő tétovázni, fokozatokban gondolkozni. Itt az ideje az elsöprő piacralépésnek: robbanjunk be!

Létezik egy hirdetési rendszer, mely tökéletesen alkalmas a berobbanásra: a Google AdWords. Legnagyobb előnye: a megjelenésekért gyakorlatilag egy petákot sem kell fizetni. Nem számít, hogy három,- tíz,- vagy százezer esetleg egymillió hirdetés megjelenés történt, csak akkor kell fizetnünk, ha rá is kattintottak a hirdetésre, így eljutottak honlapunkra. A kattintási díjak hirdetési formától, a piacon lévő versenytől és a honlapunk minőségétől is függenek, de válságbarát módon működnek. Ráadásul rengeteg opció közül választhatjuk ki a költségkeretünknek és a hirdetni kívánt szolgáltatásnak, vagy terméknek leginkább megfelelőbb formát. Csak néhány Google AdWords lehetőség, melyek szabadon variálhatóak és építhetőek egymásba:

  • Google keresés (Keresési AdWords) során megadott kulcsszavak esetén jelenünk meg a természetes találatok előtt és mellett. Így már a kialakult igényre közvetlen választ tudunk adni
  • Megjelenítési (Display AdWords) megjelenéssel weboldalakon elhelyezett szöveges és képi megjelenés akkor, ha a weboldal adott témáról szól, ha a látogató érdeklődési köre egyezik a hirdetésünkkel, ha a látogató előre meghatározott korú, nemű.
  • Remarketinglista létrehozásával azok követése a hirdetéseinkkel, akik korábban meglátogatták oldalunkat, vagy vásároltak tőlünk.
  • Földrajzi célzás: csak adott város(ok)ban, megyé(k)ben, ország(ok)ban történő megjelenés
  • Nyelvi célzás: csak adott nyelveken böngésző látogatók számára történő megjelenés
  • Mobil célzás: erősebb ajánlat mobilra, vagy asztali számítógépre
  • Hirdetésütemezés: csak akkor jelenjen meg hirdetés, amikor nyitva tart az üzlet, vagy csak a hétköznap/hétvége egy-egy konkrét időszakában
  • YouTube videók előtt, alatt és mellett való képes és videós megjelenés

Ha felkészült arra, hogy egy óriásit ugorva rögtön a rajtpisztoly eldördülése után az élre kerüljön, akkor az AdWords igazi cáparuhaként fog szolgálni.

Éppen ezért kiváló eszköze ez az online marketing stratégiának! Még több információ a Google AdWords-ről a keresési-, a display-, illetve a YouTube hálózaton.

#2. Rólad beszéljenek – Közösségi média

online marketing stratégia - rólad beszéljenek

online marketing stratégia - rólad beszéljenek
A Keresőoptimalizálás és az AdWords használata arra tökéletes, hogy egy-egy személy megtaláljon bennünket, böngésszen oldalunkon és vevővé váljon. Azonban ahogyan az Ironman sem ér véget az úszás után, úgy itt is folytatni kell az online marketing stratégiát és a következő akadállyal kell szembenézni: a közösségi médiával.

A közösségi média, a Facebook, a Twitter, a Tumblr, a Pinterest, a Flickr, a Google+ oldalakat milliók használják. Miért ne használnánk ki, hogy a látogatók lájkolhatnak, megoszthatnak, véleményezhetnek minket? Miért ne indítsunk saját Facebook oldalt, ahol egy-egy kis költségű hirdetéssel, nyereményjátékkal több száz, több ezer rajongót gyűjthetünk? Miért ne növekedjünk folyamatosan és jelenjünk meg folyamatosan bejegyzéseinkkel, híreinkkel a közösségi médiában?

Mikor válunk igazán ismerté? Ha az emberek rólunk beszélnek. Ha ajánlanak minket, ha érdekeljük őket a vásárlást megelőzően, illetve azt követően is. Ha aktivitásra tudjuk őket késztetni és megosztják másokkal, hogy valóban megoldottuk a problémájukat. Ha egyszer beindul a közösség lánckereke, akkor úgy fogunk repeszteni, ahogy azt megálmodtuk, amikor először vállalkozásra adtuk a fejünket.

Még több információ a Közösségi médiáról.

#3. Újravásárlás: teljes győzelem – Vevőlista

online marketing stratégia - újravásárlás teljes győzelem

online marketing stratégia - újravásárlás teljes győzelem
A természetes találatokkal sikerült bizalmat építenünk és a minket keresők biztosan megtalálnak bennünket; az AdWords hirdetéseivel folyamatosan új vevőket találunk; a Közösségi média pedig gondoskodik arról, hogy a már megszerzett rajongóink számát növeljük, és a honlapunknál közvetlenebb módon megszerettessük, megismertessük magunkat. Ha idáig eljutottunk, a táv nagy részén már túl vagyunk, megérdemeli vállalkozása a tapsot. De nem hiába mondják azt, hogy az utolsó kilométerek a legnehezebbek.

A teljes győzelemhez ugyanis azt kell elérni, hogy a korábbi vásárlók visszatérjenek: ismét vásároljanak, ismét minket válasszanak. Ha a legjobb befektetést keressük, direkt-marketinget kell használnunk. Ez lesz az online marketing stratégia utolsó lépése. A vevőkörünknek, feliratkozóinknak, játékainkban résztvevőknek kell olyan ajánlatokkal, hírlevelekkel, kedvezményekkel kedveskednünk, melyek biztosítják számukra, hogy számunkra ők valóban fontosak.

Vevőlista létrehozásával arathatunk teljes sikert, érhetünk be a célba és fogadhatja vállalkozása a gratulációkat. Ha bármely ponton hibáztunk, megakadtunk volna, akkor az Online Marketing Stratégiánk is elbukott volna. Legyen felkészült, robbanjon be a köztudatba, beszéljenek Önről és érje el, hogy újravásároljanak. Így lehet üzlete hosszútávon is működő, sikeres, elismert és kedvelt.

Ne várjon tovább, kérjen ajánlatot Online Marketing Stratégiára már most!

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása