HonlapBirodalom Blog

Tévhitek a keresőoptimalizálással kapcsolatban

2016. október 11.
3256
keresőoptimalizálás tévhitek

A keresőoptimalizálás kapcsán elterjedt tévhitek jó része csalóknak köszönhető

Óvatosan a jól hangzó ígéretekkel, mert könnyen előfordulhat, hogy az optimalizálás eredménye nem, a Google első oldal, hanem a könnyített pénztárca lehet!

Rengeteg tévhit terjeng a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Ebből próbálok néhányat most végig venni! Kezdem rögtön a kedvencemmel!

"Akkor leszek elől a keresőben, ha sokszor kattintanak az oldalamra. Ezért naponta többször rá kell kattintanom, és másoknak is szólni, hogy kattintsanak"

Ezer sebből vérzik az állítás. Ha kicsit belegondolunk, ez azt jelenti, hogy egy új oldal soha nem kerülhetne előre, hiszen a régi oldalak eleve több kattintást kapnak. A másik tényező, hogy a Google ezzel azt segítené elő, hogy "kattintó" szoftvereket írjunk, vagy olcsó kínai munkásokat foglalkoztassunk "kattintás gyártás" munkakörben. Nos, a Google nem a kattintásokat figyeli. Ehelyett valódi értékek alapján rangsorol, amik egyre kevésbé manipulálhatóak! A kattintás nem ilyen érték!

Csináltattam egy drága weboldalt, rengeteg pénzbe került, így hátradőlhetek, már csak várnom kell.

Ez így egy az egyben sajnos nem igaz. Nem elég a drága - vagy olcsó - weboldal, és a Google nézi mennyibe is került ez valójában. Nem a honlap ára az, ami meghatározza a helyezést. Ha ár-érték arányban jó üzletet kötöttünk a honlapkészítővel, akkor igen, remek, Google-barát honlap születethetett meg. És ha gondosan lett megszerkesztve, akkor valóban idő kérdése lehet a jó helyezés. De a jó honlap nem minden. Szükséges néhány egyéb paraméter is! Ilyen az egyedi és bőséges tartalom, és a releváns a honlap oldalaira mutató külső linkek.

Ha beregisztráltam a keresőkbe a honlapot, most már első oldalon kell hozzon.

A kettő nem függ össze. Ez csupán annyit jelent, hogy jeleztük a Google számára, hogy van egy weboldalunk. Amit vagy figyelembe vesz, vagy nem. Keringenek hírek, hogy a korábban fellelhető eszközök, amin keresztül be lehetett egy új honlapot jelenteni, mára nem is működnek. Más megoldásokkal kell a Google keresővel tudatni, hogy a honlapunk elkészült és jöhet átnézi azt!

Ha beírom a kulcsszavakat a keywords meta tag-hoz, akkor ez elég a sikerhez.

Szintén egyre több felől hallani azt, hogy a meta keywords tagot a Google már nem is veszi figyelembe, hiszen egyértelműen manipulálható, illetve a honlap attól, mert oda beírok valamit, nem biztos, hogy valóban arról szól! A látogatókat félrevezető elemeket igyekszik a Google robot kiszűrni, a keywords meta tipikusan ilyen elem.

A keresőoptimalizálás az a honlapkészítő dolga, nekem csak a számonkérés és a fizetés a feladatom!

Ez sem igaz. A honlap tulajdonosa nélkül egyre nehezebb! A keresőoptimalizálás igazán hatékonyan csak csapatmunkában vihető sikerre. Mint már említettem, a tartalom nagyon fontos szempont. Igazán jó szakmai tartalmat cikkekkel, blogokkal lehet folyamatosan bővíteni, esettanulmányokkal lehet a szolgáltatásokat alátámasztani. Ezt a keresőoptimalizáló szakember nem írhatja meg a honlap tulajdonosa helyett, viszont a megírt cikket Google-baráttá tudja varázsolni! Itt a csapatmunka lényege!

A honlapomat nem kell optimalizálni, mert ha beírjuk a cég nevét, akkor első oldalon hoz minket a Google.

Milyen szomorú is lenne, ha a második oldalon jönne a honlap! Az ugyanis azt jelentené, hogy a honlapunkkal szemben 10 másik olyan honlapot talált a Google, ami sokkal inkább a cégünk nevéről szól, mint a miénk, főleg ha ezek a honlapok a nav.hu, a feketelista.hu, esetleg hasonló "presztízs" honlapok! Ha én egy autószerelőt keresek, akkor nem a "Kovács Autó Kft." szóra fogok keresni, hanem arra, hogy "autószerelő debrecen". Nyilván ezek a keresések fogják számomra a releváns, új látogatókat hozni.

Ennek szellemében kell elgondolkodni azon, hogy vajon kell-e keresőoptimalizálni egy honlapot.

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása