Facebook a népszerűsítés nagyágyúja

A Facebook állandóan fejleszt, annak érdekében, hogy a legkisebb vállalkozások számára is elérhető reklámozási formákat hozzon létre. Elég sikeresen!

Facebook vállalati oldal

Az egyik leghatékonyabb márkaépítő eszköz: Facebook

A kiemelt bejegyzések, a többféle hirdetési lehetőségek képes felszínen tartani a Facebookot az online marketing kegyetlen piacán.


A Facebook céges oldal (profil) kezelése, a Facebook Ads hirdetések (ez a Facebook apróhirdetések neve) nem igazán a rövidtávú marketing taktika eszközei, sokkal inkább a hosszabb távú marketing stratégiát szolgálják. Ez utóbbira azonban az egyik legjobb eszköztárral rendelkeznek. Csak akkor fogjunk bele Facebook profil kezelésbe, ha azt komolyan is gondoljuk, azaz energiát és kapacitást tudunk a kezelésre fordítani. Legyünk naprakészek, a felmerülő kérdésekre szinte azonnal válaszoljunk, az aktuális híreket mielőbb osszuk meg a követőinkkel. Mindez azonban még nem elegendő a sikerhez.

Mi kell a sikeres Facebook profil kezeléshez?

A legfontosabb a nyitottság, közvetlenség, a baráti hangvétel. Sok olyan Facebook profillal találkoztam már, ahol semmi más nem folyt, csak "önreklámozás", vagyis annak is a "most ezt vegyél, most ez akciós, most emiatt gyere be, most ez érkezett a raktárra .. stb.", ha pedig valaki javaslatot tett bármire is, azonnal le lett szólva az üzemeltető által. Ezzel nem érünk el sokat, csak azt, hogy az a kevés feliratkozó is távozni fog a követőink táborából, akik nem a személyes ismerőseinkből kerültek ki.

Facebook oldal

Természetesen senki nem szociális okokból indít céges profilt, így kell legyen marketing értéke, hosszútávon mindenki bevétel-növekedést vár tőle. Meg kell találni azt az optimális arányt, ami a hasznos érdekességek és a vásárlásra ösztönzés között van! Sokak szerint ez az arány kb. 90%-10%, ahol a 90% a témával kapcsolatos bejegyzések aránya (hírek, külső linkek, párbeszéd kezdeményezése, szavazás, kérdés-válasz, egy személyesebb - de témához kapcsolódó - történet elmesélése, vicces képek, videók megosztása, stb.), és csupán 10% az értékesítés, a saját termékek/szolgáltatások promóciója.

A követők száma nem a 10% miatt, hanem a másik 90%-ban végzett tevékenység eredményeként fognak nőni. Ezért is verejtékes munka a márkaépítés a Facebookon, hiszen kreatívan, az evidenciák ledöntésével elért hasznos tartalmakkal kell szórakoztatni a követőket. A sablonok ma már nem elegek, az ingerküszöb a közösségi médiában magasabb, mint egy évvel ezelőtt!

Miben rejlik mégis a közösségi média ereje, és mi a Facebook-siker titka? Mi eláruljuk: várjunk-e csodát a Facebooktól?

Google ügynökség honlapkészítés debrecen

Marketing

Hasznos & Érdekes