A Facebook sztori

A Facebook nem arra lett eredetileg tervezve, mint amire ma használjuk, legalábbis nem ilyen méretben. Honnan is indult hát az egész?

Facebook vállalati oldal

Facebook: Világőrület az egyetemi alkalmazásból

A Facebook sikertörténete kísértetiesen hasonlít a Google-, vagy akár az Internet sztorijához. Már-már recept szagú az egész!

A Facebook napjaink egyik legnépszerűbb internetes szolgáltatása, melyet sokan megpróbáltak már lemásolni, mégsem sikerült igazán senkinek. A kis harvardi baráti körből indult kezdeményezés ma már aktív felhasználók százmillióit tudhatja magáénak, és az IT világában az egyik legfontosabb, legmeghatározóbb vállalattá vált.

Egy világ a hálóban

Mark Zuckerberg 2004-ben szobatársaival közösen alapította meg a céget, amelynek ma már ő az arca is. Kezdetben csak harvardi diákok részére hozták létre, elnevezése is arra a kis könyvecskére utal, melyet a hallgatók év elején kapnak, hogy jobban megismerjék egymást. A Facebook azonban gyorsan átterjedt előbb más kampuszokra, majd más diákok számára is megnyitották – végül kialakult a ma ismert rendszer, mely szerint bárki, aki 13. életévét betöltötte, regisztrálhat az oldalra.

A Facebook egy közösségi oldal, melynek legfontosabb funkciója, hogy a neten keresztül összekapcsolja egymással az ismerősöket, családtagokat, barátokat. Az évek során számos funkcióval bővült, így ma már szinte bármi megosztható rajta keresztül – képek, videók, írások vagy éppen hírek.

Facebook logó

Csináljunk médiát

Éppen ezért a Facebook ma már lényegében önálló médiumként működik, ahol a közösség tagjai számolnak be első kézből az eseményekről – így például az arab tavasz idején a Twitterrel együtt az egyik elsőszámú hírforrás volt. Az információk itt villámgyorsan jelennek meg és terjednek el – ugyanakkor ez néha hátrányt is jelenthet, hiszen nincsen semmilyen szűrő, az alá nem támasztott hírek is éppolyan széles körben terjedhetnek el.

A Facebook egyik funkciója, a „lájkolás” (eredetileg like) ma már igévé vált, és az interneten szinte nem is jelenik meg olyan tartalom, melyet ne lehetne a beépített alkalmazások segítségével lájkolni, ezzel pedig megosztani Facebookon. A megosztásokból ered a közösségi oldal üzleti jelentősége is, hiszen a vállalatok olyan esélyt kapnak internetes jelenlétük megalapozására, szolgáltatásaik népszerűsítésére, mint soha korábban.

A Facebook napjainkban már jelenség, bár elsősorban természetesen a nyugati világban terjedt el – Kínában például sok más szolgáltatáshoz hasonlóan önálló rendszert hoztak létre a mintájára. Még ha a vállalat nem is olyan sikeres anyagilag, mint azt a szakértők néhány éve várták, az üzleti életben, kiemelten a marketingben megkerülhetetlen a szerepe, és a mindennapi életet is behálózta, a kapcsolattartás egyik elsőrendű eszközeként.

Miben rejlik mégis a közösségi média ereje, és mi a Facebook-siker titka? Mi eláruljuk: várjunk-e csodát a Facebooktól?

Google ügynökség honlapkészítés debrecen

Marketing

Hasznos & Érdekes