HonlapBirodalom Blog

A többnyelvű honlap előnyei

2020. július 13.
3481
többnyelvű honlapkészítés előnyei

Több nyelv, nagyobb piac, több ügyfél

Sok esetben a vállalkozások kicsiben gondolkodnak, pedig a piac nem áll meg az országhatárnál

Miért jó a többnyelvű honlapkészítés?

A többnyelvű honlapnak a legfőbb előnye: több emberhez tud szólni, nagyobb célpiacnak tud értékesíteni.

De a többnyelvű honlapkészítésnek egyéb előnyei is vannak, ezeket alább felsoroljuk.

Költséghatékony marketingeszköz

Viszonylag egyszerűen megnövelhetjük a célpiacot. A többnyelvű honlapot persze fel kell építeni, illetve anyanyelvi (vagy a célnyelvet felsőfokon beszélő) fordítóval vagy lektorral megíratni a szövegeket.

A honlapkészítés viszont még mindig olcsóbb, mint mondjuk romániai telephelyeket nyitni, bejegyeztetni, harcolni a bürokráciával, majd ott helyben vevőket szerezni offline marketinggel.

Felhasználóbarát

Talán Ön is látta már, hogy egy internacionális cég honlapja automatikusan a látogató nyelvének megfelelő oldalra irányít át (a honlap megnézi, hogy milyen országból látogatják, és úgy választ nyelvet). Ha beírja, hogy google.com, akkor a google.hu-n találja magát. Kényelmes, gyors megoldás.

a többnyelvű honlap előnyei nyelvválasztás

Megnövekvő eladások

Magyarországon a regionális piac nemcsak Magyarországot jelenti, hanem az egész Kárpát-medencét. Ezért egyre több cég készíti honlapját úgy, hogy román, szlovák vagy éppen horvát nyelven is elérhető legyen.

Bizalom

Ösztönösen bízunk abban, aki egy internacionális környezetben is veszi a fáradságot arra, hogy a mi nyelvünkön szóljon hozzánk. Gondoljon arra, hogy milyen jó külföldi nyaralás alatt pár magyar szót hallani.

Piaci előny

Ha van két hasonló cég, akkor ez is eldöntheti, hogy a látogató kinek lesz az ügyfele. Annak a cégnek, amelynek az oldala az ő anyanyelvén mutatja az információkat.

nemzetközi szemlélet piaci előnyökhöz

Nemzetközi szemlélet

A marketingben is érvényes az az elv, hogy „ne mondd, hanem mutasd”. Bárki mondhatja, hogy „sikerorientált, nemzetközi szemléletű” cég, de ezek csak szavak. Ha Ön többnyelvű honlapot készít, akkor feketén-fehéren látszik, hogy ez így is van.

Keresőbarát

A Google abszolút piacvezető, viszont még mindig csak 60%-os a piaci részesedése. Sok országnak van saját keresője, és akik ezt használják, azok csak akkor találnak ránk, ha az ő nyelvükön is elérhető a honlapunk.

Ezenkívül a Google értékeli a többnyelvűséget, külön indexeli az oldalakat, rangsorolásnál pedig előrébb veszi a honlapot.

Az oldal használhatóságát a többnyelvűség egyáltalán nem akadályozza. Ön és felhasználói csak annyit vesznek észre, hogy az első látogatáskor kiválaszthatják az anyanyelvüket, s onnantól az oldal ezt megjegyzi.

Ha a honlapkészítést szakértőkre bízza, akkor a nyelvválasztásnál az oldal többi része is a felhasználóhoz igazodik. Vagyis a legközelebbi bolt, elérhetőség, telephely, telefonszám, díjszabás, kiszállítási és átvételi lehetőségek mind relevánsan jelennek meg.

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása