Bankkártyás fizetés trendek

Sokan visszaélést hallunk a bankkártyás fizetésekkel kapcsolatban. Pánikra azonban semmi ok. A bankok ebben a tekintetben az ügyfeleik mellett állnak, bátran költsünk kártyáról.

Honlapkészítés induló vállalkozásoknak

Milyen a bankkártyás fizetési hajlandóság Magyarországon?

Webáruházat tervez, de nem tudja, legyen-e rajta bankkártyás fizetés? Talán segíthetünk a döntésben!

Bár hazánkban a nyugati országokhoz képest később indult hódító útjára a kártyás fizetés, napjainkra már itthon is kikerülhetetlen tényező a bankkártya a kereskedelemben – különösen az e-kereskedelemben.

A számok tükrében

Magyarországon ma mintegy kilencmillió bankkártya van forgalomban – ez a szám az elmúlt években már nem változott jelentősen, ugyanakkor megfigyelhető az a jelenség, hogy a fiatalok körében egyre elterjedtebb ez a fizetési mód. A legfrissebb felmérések szerint a 18-34 éves korosztályban szinte mindenkinek, 89%-nak van bankkártyája, és aktívan használják is azt. Az is fontos tényező, hogy a bankkártya tulajdonosok közel fele már online fizetésre is használja a plasztikot – a fiatal korosztályban természetesen ez az arány is rendre magasabb néhány százalékkal.

A költések tekintetében a statisztikák azt mutatják, hogy a bővülés, bár lassú, de folyamatos. 2012-ben például már 8347,4 milliárd forint forgalmat bonyolítottak hazánkban bankkártyák segítségével, ami több mint 2,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

Az internetes bankkártyás fizetések száma és aránya is minden évben egyre nagyobb, bár az összes fizetési mód között még mindig csak 12% a részesedése, ha a termékeket és a szolgáltatásokat is figyelembe vesszük.

A megkerülhetetlen kártya

Mi szűrhető le mindebből? Természetesen nem más, mint hogy aki igazán érvényesülni akar üzletileg az interneten, annak mindenképpen biztosítania kell valamilyen lehetőséget potenciális ügyfelei számra a bankkártyás fizetésre. Ha kifejezetten online akarunk árut vagy szolgáltatást értékesíteni, forgalmunk igen jelentős hányadát teszik majd ki a bankkártyás fizetések.

Éppen ezért fel kell készülnünk a vásárlói igények kielégítésére a fizetési mód tekintetében is. Már a honlapkészítés idején figyelembe kell mindezt vennünk, és olyan fizetési lehetőségeket integrálni a leendő weblapba, amelyek segítenek forgalmunk fellendítésében.

A honlapkészítés fázisában még egyszerű az ilyen lehetőségek beépítése, utólag ugyanakkor problémás lehet – enélkül viszont igen tetemes bevételektől esünk majd el. Így mindenképpen szükséges, hogy még idejében gondoljunk erre a szempontra is, és úgy alakítsuk ki a weblap rendszerét, megjelenését is, hogy a bankkártyával érkezők is kényelmesen tudjanak rajta keresztül vásárolni.

Google ügynökség honlapkészítés debrecen

Honlapkészítés

Hasznos & Érdekes