Személyre szabott hirdetés? Lehetséges!
Hozza vissza honlapjára az elkószált látogatókat!
Mitől nélkülözhetetlen?
Azért rejlik ebben a hirdetési módszerban potenciál, mert aki korábban járt a honlapján és böngészte az Ön termékeit, szolgáltatásait, valószínűleg érdeklődik is. Tehát megvan benne a vásárlási szándék, amit egy finomhangolt hirdetéssel, megfelelően időzítve tényleges vásárlássá alakíthatunk át.
"Na jó, de mit jelent ez?"
Röviden megfogalmazva a remarketing lényege: azoknak tud hirdetni, akik korábban felkeresték az Ön honlapját. De ne egyszerűsítsük le ennyire, inkább tekintsük végig részleteiben!
Az adatok azt mutatják, hogy 100 honlapra érkező személy közül csupán 6-7 ember az, aki azonnal vásárol valamit. A többiek pedig vásárlás nélkül elhagyják az oldalt.
Ekkor hívhatjuk segítségül a remarketinget. Adott egy személy, aki felkeresi az Ön honlapját. Innentől kezdve célzottan tudunk neki hirdetni a Facebook felületén. A dolog pikantériája az, hogy nem csak azt tudjuk, hogy felkereste a honlapunkat, hanem még azt is, hogy pontosan melyik menüpontunkat nézte meg!
Hogy néz ki a remarketing a gyakorlatban?
- Hirdethet a vásárlóknak kiegészítő termékeket: Például valaki a webshopban egy mobiltelefonra ad le rendelést. A vásárlást követően ennek a személynek célszerű telefontokot, kijelzővédő fóliát, fülhallgatót vagy éppen töltőt hirdetni.
- Praktikus lehet a fogyóeszközök bizonyos időnkénti hirdetése. Például, ha Önnek irodaellátó webáruháza van, akkor a géppapír vásárlásától számított 3. héten érdemes megjeleníteni egy ugyanerre a termékre vonatkozó hirdetést.
- De akár azonosítani tudjuk a kosárelhagyókat is, azaz azokat, akik betettek valamit a kosarukba, de végül nem vették meg. Őket megpróbálhatjuk visszacsábítani, hogy mégis vásárolják meg a terméket.
Mi a különbség a remarketing és a retargeting között?
Ha remarketinget akarunk alkalmazni, akkor szükségünk van egy honlapra. A honlap forráskódjába beágyazunk egy kódot, aminek a segítségével megcímkézzük a látogatókat.
Retargeting esetében nem honlapra, hanem egy adatbázisra lesz szükségünk, ami tartalmazza az ügyfeleink, érdeklődőink elérhetőségeit. Ilyen elérhetőség lehet például email cím, telefonszám vagy akár Facebook felhasználói azonosító.