MailChimp hírlevél marketing

Bizonyára Te is úgy vagy vele, hogy ha azt a szót hallod: hírlevél , azonnal arra a rengeteg, számodra teljesen érdektelen kéretlen levélre (spam) gondolsz. Hírlevelek olyan cégektől, akiket nem is ismersz, olyan termékekkel, amik nem is érdekelnek. Nos ők azok, akik rosszul alkalmazzák a hírlevélmarketing-eszközöket. Tűzd hát ki az új célod: máshogy csinálni a hírlevélküldést. Hidd el, lehet máshogy csinálni, elérheted, hogy a hírlevélkampány legyen az online marketinged egyik legfontosabb csatornája. Profin. Szabályosan. Hatékonyan.

mailchimp fiókbeállítás
hírlevél írás és küldés mailchimpben

lista építés mailchimp hírlevél marketing

A jó hírlevélmarketing titka

Most olyat fogok mondani, ami talán elsőre merésznek fog tűnni, de az emberek szeretnek hírlevelet kapni és hírlevelet olvasni. Nah, ugye ez így elsőre durva. Most viszont kifejtem, miért van igazam.

A hírlevélmarketing rendelkezik néhány alapszabállyal. Ha ezeket az alapszabályokat betartjuk, akkor olcsón de lassú növekedéssel, (vagy gyorsan, de sokkal nagyobb ráfordítással) fel lehet építeni egy olyan erős célközönséget, akik jól is reagálnak majd a hírlevelekre, és el tudod náluk érni a marketingcélod (eladás, jelentkezés, ajánlatkérés, szavazás, stb.).

Nos, akkor levezetem neked, miért szeretnek az emberek hírlevelet olvasni. Fordítsuk meg, milyen hírleveleket szeretnek az emberek olvasni? Először is olyan témájút, amiről biztosan tudjuk, hogy ténylegesen érdekli azt a személyt, akinek a hírlevelet küldjük.

A másik kritérium: valami pluszt adjon neki az a hírlevél, vagyis legyen meg benne az az izgatottság, ami az “előnyhöz jutok ennek az elolvasása révén” érzést felébreszti. Szóval unalmas, sablonos, megint 10% kedvezmény mindenre, vagy a meghosszabbítottuk akciónkat típusú hírleveleket hanyagoljuk, azok nem hiszem, hogy ilyen hatást váltanak ki.

Olyan hírlevet érdemes küldeni, ami kivált valamilyen érzelmi hatást.
Ilyen pl:
- “valahova tartozás” érzése,
- “valamiről lemaradás” félelme, vagy
- “a jelentős előnyhöz jutok ezzel” eufórikus élménye.

Ezek a hírlevelek jól fognak teljesíteni. Azonban arra is figyelni kell, hogy nem tudsz/érdemes mindent egyetlen értékesítő hírlevélre feltenni. Jobb olyan megoldást választani, ahol először egy beharangozóval azonosítod a problémát, és jelzed, hogy hamarosan lesz nálad egy jó megoldás rá. Nem sokkal később meg is érkezik az ajánlat, ami akkor már magasabb hőfokkal éghet, mintha csak úgy beesik a postafiókba előkészítés nélkül. Szóval, mint említettem, ehhez néhány hírlevél marketing-alapszabályt be kell tartani. Ha megteszed, te is rájössz, hogy eljött a hírlevélmarketing második aranykora.

Hírlevélmarketing-alapszabályok

Címzettek helyett feliratkozók
A vásárolt hírlevél-adatbázisokkal az a baj, hogy inkább árt, mint használ. Először is tolakodó. Másodszor, adatvédelmileg is kétes, harmadik pedig hogy nem csak a pénzt dobod ki az ablakon, amennyiért megvetted, de az energiát is feleslegesen ölöd abba, hogy megírod a hírlevelet.

Gyűjts inkább feliratkozókat. Vagyis olyan személyeket, akik maguk iratkoznak fel hozzád, mert érdekli őket a terméked vagy szolgáltatásod. A hírlevél-feliratkozó gyűjtése sokkal lassabb és macerásabb, mint venni egy jó nagy adatbázist. Azonban hidd el, a feliratkozó szeretne tőled információkat kapni, rendszeresen. Ezért ő értékes. Ő nagy eséllyel szeretni fogja olvasni a hírleveled, legalábbis ad neked erre egy esélyt. Aztán, hogy valóban jól használod-e ezt az esélyt, az már rajtad áll.

Spam = lejáratod magad
A hírlevél tartalma és az olvasó érdeklődési köre essen egybe. Csak azzal a témával kapcsolatban írj hírlevelet, amire feliratkoztak. Ha valakiről tudjuk, hogy férfi, ne küldj neki nőknek szóló akciókat, vagy ha mégis, akkor eleve hangsúlyozd ki, hogy ez egy ajándéktipp!

Ellenkező esetben életbe lép a spamhatás, nagy eséllyel leiratkozik, és akkor ez még a jobbik eset. Szóval maradj releváns, és csak feliratkozóknak, csak az őket érdeklő témákban küldj hírlevelet.

A hírlevélmegnyitási arány növelése
A megnyitási arány maximalizálása az első lépés, hiszen attól ne várjunk vásárlást, aki meg sem nyitotta a leveledet. Első lépés a mérés, és a megnyitási arány maximalizálása. Erre megvannak a megfelelő trükkök és módszerek, de ez egy hosszú folyamat, egy sor A/B tesztelés végeredménye.

Az átkattintási arány növelése
Az átkattintási arány azt jelenti, hogy a hírlevél elolvasói közül hányan kattintanak át a weboldaladra, webshopodra, blogodra, azaz a hírlevélben elhelyezett linkre. Általában ugye a hírlevél tartalmaz egy linket, vagyis a hírlevélmarketing célja az, hogy erre a linkre kattintsanak rá.

Ne csak eladni akarj: edukálj, inspirálj
Nagyon nehéz megállni, hogy energiát és időt égess valami olyanra, ami közvetlenül nem hoz bevételt. Vagyis minek foglalkozz olyan dologgal, ami nem ad el, nem generál konverziót. Márpedig érdemes lenne erre is energiát szánni. Ha minden egyes hírleveled csak értékesíteni akar, akkor hamar egysíkúvá válsz a feliratkozód számára, és egyre kevésbé fogja szeretni olvasni a hírleveleidet. Oktass, taníts, edukálj, inspirálj, mutass tippeket, készíts esettanulmányt, mesélj történetet, indíts szavazást.

MailChimp hírlevél marketing
kampánykészítés, hírlevél küldés
árajánlatot kérek

Ajánlatot kérek!

A MailChimp hírlevélmarketing 5 lépésben

A mi véleményünk szerint a MailChimp az egyik legjobb hírlevélküldő rendszer, mi magunk is ezt használjuk, ebben készítünk hírlevelet az ügyfeleink megbízásából, illetve MailChimp tanfolyamokat online és tantermi formában is szoktunk tartani. Nézzük végig gyorsan, mire is számíts egy MailChimp hírlevélmarketing-stratégia összeállításánál. 5 lépésben összeszedtem neked, hogyan szakaszolhatóak a MailChimp hírlevélküldési folyamatok.

1.
hírlevélmarketing-lépés
MailChimp fióknyitás

Milyen triviálisnak tűnik, nemde? Mégis akkora hibákat követhetünk el már rögtön a legelején, a fiókindításnál, amivel az egész kampányunk mehet a kukába. Gyorsan végigvesszük mi mindenre kell figyelni a regisztrációkor.

  • időzóna-beállítás
  • összekötés a Facebookoddal
  • összekötés a Google Analytics rendszerrel
  • a domained megerősítése, összekötés a honlapoddal
  • accountbeállítások
  • számlázási adatok megadása

2.
hírlevélmarketing-lépés
MailChimp stratégia és tervezés

Mielőtt elkezded belakni az egyébként profin regisztrált és marketing szempontból fontos rendszerekkel összekötött új MailChimp fiókodat, meg kell állni egy pillanatra és átgondolni: mit is akarunk pontosan? Most jön a tervezés és a stratégia. A feliratkozókkal kapcsolatban hosszú távon kell gondolkozz, így már most el kell kezdeni a tervezést. Feliratkozói csoportokat kell létrehozni, a hozzájuk kapcsolódó hírlevél feliratkozási űrlapokat összeállítani. Az űrlapoknál ráadásul át kell gondolni milyen adatokat kérj be még az alapadatokon felül, ami nagyban segíti a célzást számodra (de ne ess túlzásba, tényleg nyomós okkal kérj be plusz adatot).

Ezeket tudod majd a szegmentáláshoz felhasználni. A szegmentálás azt jelenti, hogy egy lista feliratkozói további célközönségekre bonthatóak (pl ilyen adat lehet egy fotós weboldalán: Mi érdekel inkább? A fotózás vagy a modellkedés. Ezzel tudod szűrni, hogy kinek milyen tartalmat/ajánlatot tudsz ajánlani.)

  • stratégia összeállítása
  • célcsoportok meghatározása
  • feliratkozó listák létrehozása
  • feliratkozók szegmentálási szempontjainak összeállítása
  • feliratkozó űrlapok elkészítése
  • GDPR elemek összeállítása

3.
hírlevélmarketing-lépés
Automatizálás

Vannak olyan folyamatok, ahol az automatizálás leveszi a vállunkról a terhet. Ilyen lehet az, hogy minden feliratkozó kap egy üdvözlő e-mailt. majd négy nap múlva egy újabbat, és így tovább. Egész automatizált hírlevél láncot létre lehet hozni a MailChimp rendszerével.

De más fajta automatikus leveleket is létrehozhatunk, ilyen lehet akár a születésnapi köszöntő. Ehhez tudnunk kell a születésnapját, ami ugye szegmentálási kérdés lehet, ezért kell a marketing stratégiát összeállítani.

4.
hírlevélmarketing-lépés
Hírlevél kampánytervezés

Végre eljött az idő, hogy megtervezzük az első MailChimp hírlevél kampányunkat. Létre kell hozni a hírlevélsablonokat. El kell készíteni az automatizált kampányok hírleveleit, esetleg hírlevélsorozatait. Az A/B tesztelési stratégiát le kell fektetni, azaz pontról pontra le kell fektetni, mi azaz 1 dolog, amit mindig változtatni fogsz az eredeti sablonokon. Az A/B tesztelés lényege, hogy mindig csak egyetlen elemet változtatsz meg, és a jobb eredményt elért verzió megy tovább a jövőben (pl a gomb színe legyen kék vagy piros)

  • hírlevél sablonok létrehozása
  • az első hírlevél létrehozása
  • automatizált hírlevelek létrehozása
  • A/B tesztelési stratégia kialakítása (már csak előfizetéssel elérhető)

5.
hírlevélmarketing-lépés
Utókövetési kampányfeladatok

Ha azt gondolod, hogy a hírlevél kiküldése gombra kattintva végeztél a feladatokkal. Tévedsz. Most jön a második fázis, az utókövetés. Ez nem csak elemzésből áll, hanem cselekvésből is. Ugyanis lesznek olyanok, akik nem nyitják meg a hírleveledet, nekik újra kell majd küldeni, de lehetőleg másik címmel (hiszen ami egyszer nem működött náluk, miért működne másodjára).

Majd újra-újra küldés következik a másodikat meg nem nyitók részére és így tovább. Átgondolt és profi hírlevél marketing fog eredményt hozni, az pedig elég sok időt és energiát igényel, még azután is, hogy kiment a hírlevél.

MailChimp hírlevél marketing

MailChimp fióknyitás és stratégia
(1-2 lépés)

MailChimp fiók létrehozáslétrehozzuk a MailChimp fiókodat
MailChimp hírlevél marketingidőzóna beállítás
MailChimp fiók létrehozásösszekötés Facebook oldallal
MailChimp hírlevél marketingösszekötés Google Analytics rendszerrel
MailChimp fiók létrehozásemail címed hitelesítése MailChimpben
MailChimp hírlevél marketingaccount beállítások
MailChimp fiók létrehozásszámlázási adatokat beállítjuk
MailChimp hírlevél marketingösszeállítjuk a hírlevelezési stratégiádat
MailChimp fiók létrehozásközösen meghatározzuk a célcsoportjaidat
MailChimp hírlevél marketing‌létrehozzuk a feliratkozó listáidat, ha van feliratkozói listád, importáljuk a címzetteket
MailChimp fiók létrehozás‌közösen összeállítjuk feliratkozók szegmentálási szempontjait
MailChimp hírlevél marketing‌elkészítjük a feliratkozási űrlapokat
MailChimp fiók létrehozás‌GDPR elemeket elkészítjük és elhelyezzük az űrlapokon

MailChimp fiók és stratégia érdekel?
Segítünk beindítani a hírlevél marketinged!

Visszahívást kérek!

MailChimp marketing és kampánykezelés
(3-5 lépés)

MailChimp fiók létrehozásautomatizálás: automata e-mailek elkészítése (max 4 db)
MailChimp hírlevél marketinghírlevél sablonok elkészítése (max 4 db)
MailChimp fiók létrehozásA/B tesztelés - a MailChimp az előfizetéses csomagjába tette át
MailChimp hírlevél marketinghírlevél összeállítása (szövegírással)
MailChimp fiók létrehozáshírlevél kiküldése
MailChimp hírlevél marketingutókövetés
MailChimp fiók létrehozáslistagondozás

MailChimp hírlevél marketing
kampánykészítés, hírlevél küldés
árajánlatot kérek

Ajánlatot kérek!

MailChimp tanfolyam
Ha te magad készítenéd a hírlevél kampányaidat,
segítünk az alapoktól elindulni.

Tanfolyam részletek

Ajánlatkérés
HONLAPKÉSZÍTÉS & MARKETING

kötelezettség nélkül, csupán 2 perc az egész
Kapcsolati adatok:
Céges adatok:
Miben segíthetünk?
 
Kérjük töltse ki az összes kötelező mezőt!
Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása