Konkurencia elemzés, versenytárs vizsgálat
SEO audit - előttünk nincs titok

A vállalkozók 90%-a rosszul gondolkodik, ha a saját honlapjáról, vagy a konkurencia weboldaláról van szó! Elmondjuk miért!

Dakota közmondás:
” Ha észreveszed, hogy döglött lovon ülsz, akkor szállj le róla!”


Sajnos, azt nem minden esetben ismeri fel egy vállalkozó, hogy a honlapja alul teljesít, mint “a majdnem döglött ló”. Mi segítünk ezt felismerni, valamint letesszük az asztalodra az akciótervet arra, hogyan varázsolj belőle vágtázó paripát!

A tudás a legnagyobb hatalom - bármelyik piacon

  • Mit szólnál, ha ismernéd a legfőbb konkurenseid titkos fegyverét?
  • Érdekel a versenytársaid online sikerének titka?
  • Ha tiéd lenne a recept, amivel ezt az eredményt te is megtudod csinálni, vajon élnél vele?
  • Mit adnál egy listáért, ahol a versenytársaid gyenge pontjai vannak felsorolva?
  • A versenytársad hogy csinálja, hogy szinte mindenre elől van a Google keresőben?
 

Miért gondolkodsz rosszul, ha a konkurenciád honlapjáról véleményt alkotsz

A vállalkozók legnagyobb többsége a külsőségekben keresi az okokat. Ha van néhány versenytársad, akik az idegeidre mennek, mert elhúztak eladásban, uralják a piacot, pedig a Te honlapod szebb, jobb, másabb. Ezután elbizonytalanodsz, hogy talán mégis veled van a baj, és egyre inkább hajlasz arra, hogy olyasmi honlapot készíts, mint amilyen nekik is van.

Hidd el nem ettől fog megtáltosodni a boltod hó végi eladási kimutatása. Nem azért megy nekik jól, mert kék a fejléc, vagy mert 6 helyett 12 akciós terméket tesznek ki a főoldalra. A különbségeket ebben fogod látni, de valódi okok mélyebben találhatóak. Erre csak egy konkurencia elemzés fog neked választ adni. Egy átfogó SEO auditra van szükséged, de nem csak a saját honlapod vonatkozásában, hanem a versenytársakat is meg kell vizsgálni SEO szempontból, azokat, akik befoglalták a piacot, és uralják azt.

Ideje a SEO trónfosztásnak, eljött a piac újra felosztásának ideje. De ehhez nem fogjuk az engedélyüket kérni, elég ha támadásba lendülsz. Nézzük mit tehetsz a cél érdekében.

Konkurencia elemzés lépései

A keresőoptimalizálás rövidített neve a SEO (Search Engine Optimization). Mi a célja a SEO-nak? Az, hogy a Google keresőben fontos, releváns kulcsszóra előkelő helyen szerepel. Hogyan dolgozunk hát röviden összefoglalva?

Két versenytársad megnevezed:
Megadod két olyan versenytársad, akikről tudod vagy sejted, hogy a Google keresőből jó forgalmat bonyolítanak. Tudod, akik sok kulcsszóra elől vannak, akiket sokszor látsz, ha a Google kereséseket indítasz. Valószínűleg piszkálják már egy ideje a csőrödet ezek a honlapok.

Mi is kinézünk konkurenst:
Mi is kiválasztunk egy olyan konkurensed, akiről mi gondoljuk azt, hogy erős a Google keresőben.

Kielemezzük a versenytársaid:
Megvizsgáljuk ezt a három konkurenciád SEO szempontból, azaz kiderítjük mi az erősségük, és hol van gyenge pontjuk.

A te honlapodat is kielemezzük:
Megvizsgáljuk a Te honlapod SEO szempontból, és összehasonlítjuk a konkurens honlapokkal. Így megtudjuk a Te erősségeidet, és gyenge pontjaidat is.

A végeredmény: az átfogó SEO audit
Egy átfogó jelentés arról, hogy a SEO szempontokat figyelembe véve miben erősebbek a többiek, és azt is leírjuk, hogy neked egészen pontosan mit kell tenned ahhoz, hogy ledolgozd a hátrányt.

Konkurencia elemzés és SEO audit
Válj piacvezetővé, tedd meg az első lépést!

Ez kell nekem!

1.
SEO audit lépés

Mekkora a Google keresőből érkező forgalma a vizsgált honlapoknak?

Először is megvizsgáljuk mekkora látogató számot produkálnak a konkurens oldalak, és a te weboldalad a Google keresőből. Ha ezek a számok megvannak, akkor összehasonlítjuk őket. Egy ilyen kimutatást fogsz látni, ahol az erősorrendet állítjuk fel. Ez egy fontos tényező, ugyanis ettől kezdve mindent erre építünk. Ezt az erősorrendet kell megfordítanunk!

konkurencia-seo audit első lépés

ábra: konkurencia elemzés - Google látogatottsági erőviszonyok

Arról fog szólni ez az egész konkurencia elemzés, hogy ezt a sorrendet hogyan tudod borítani, méghozzá a te javadra! Ehhez további részleteket kell megismerünk, mind a versenytársakról, mind pedig a te weboldaladról. Nézzük hát, mi a versenytárs elemzés következő lépése?

2.
SEO audit lépés

Milyen kulcsszavakra érkeznek ezek a látogatók a Google keresőből?


A versenytársak TOP50 kulcsszavai
Összeszedjük a három vizsgált versenytársad TOP50 kulcsszavát külön-külön, és azt is megmondjuk, hogy mennyi látogatót hoz nekik átlagosan havonta az adott kulcsszó. Ez elég fontos és értékes információ, amit kizárólag legális, előfizetéses marketing szoftverekkel nyerünk ki.

Egy jól összerakott és megtervezett SEO barát weboldal a teljes havi forgalom legalább 50%-át biztosítja a vállalkozás számára.

A te weboldalad TOP10 legkeresettebb kulcsszava
Nem csak a konkurencia weboldalát vizsgáljuk meg, megnézzük azt is, hogy a Te weboldalad melyik 10 kulcsszóra a legjobb jelenleg, és hogy ezekből mekkora havi látogatói forgalmat zsebelsz be.

A TOP50 kulcsszó, amire a Te weboldalad is megjelenik
Most már tudjuk a konkurencia mire jó, milyen kulcsszavakra szerzi a legtöbb látogatóját, és azt is látjuk vajon a te honlapod mire van elől, és hogy ez mire elég. Azonban sok olyan kulcsszó van, amire a weboldalad szerepel a Google találati listájában, még sem érkezik onnan elég látogató. Ennek azaz oka, hogy nem vagy elől ezekre a kulcsszavakra, hanem második, ötödik vagy akár a nyolcvanadik oldalon szerepelsz. SEO szempontból ez nagyon értékes információ, ugyanis ezeket az eredményeket is fejleszteni kell majd.

3.
SEO audit lépés

Kulcsszó csoportok, a tartalom felépítéséhez hasznos iránymutatók

Mérhetetlenül sok kulcsszó kerülhet a látókörünkbe egy SEO audit elemzés során, amiket valahogy fel kell dolgozzunk. És ezt meg is tesszük.

A kulcsszavakat csoportokba rendezzük, így az összetartozókat egyben lehet látni. Ezeket a kulcsszó csoportokat, a hozzá tartozó kulcsszavakkal bemutatjuk az elemzésben. Ezután megvizsgáljuk, hogy a konkurens oldalaknál így melyik kulcsszó csoport a legerősebb. Ezzel már is rátapintunk az erősségük egy pontjára.

seo audit kulcsszó csoportok

ábra: SEO Audit - példa a kulcsszó csoportokra

Innen kezdve nem kulcsszavakról beszélünk, hanem kulcsszó csoportokról, amelyek egy-egy termékcsoportot / témakört / szolgáltatási kört képviselnek majd a weboldalon.

Konkurencia elemzés és SEO audit
Válj piacvezetővé, tedd meg az első lépést!

Ez kell nekem!

4.
SEO audit lépés

Tartalom vizsgálat

Minden korábban meghatározott kulcsszó csoport SEO szempontból legerősebb vagy legrelevánsabb kulcsszavát vizsgáljuk meg.

Átvilágítjuk a versenytárs elemzésben:

  • az erre a kulcsszóra Google első helyezett weboldal tartalmát
  • az általunk vizsgált konkurensed weboldalának tartalmát, a három közül azt, aki a legjobb Google helyezést ért el erre a kulcsszóra
  • Te weboldalad tartalmát, amit erre a kifejezésre (valahol) hoz a Google

Ezek az összehasonlítások megmutatják azt, hogy mi a teendő tartalom terén. Miben lehet erősebb a konkurencia a Google szemében? Az audit weboldal ellenőrzés része most a szöveg terjedelmében és minőségében mélyül el. Megnézzük, hogy a vizsgált weboldalak hogy állnak tartalom tekintetében (képek, karakterszám), vannak-e call to action gombjai, ami a látogatók számára kényelmes navigációt tesz lehetővé, a tartalom minősége mennyire felel meg a SEO követelményeknek (szabványos tagoltság, nyelvezet, kulcsszó sűrűség). Így készül egy átlátható, emészthető vizsgálati tartalom, amit táblázat formájában mutatunk be, valamint egy kis szöveges elemzést, magyarázó szöveget is elhelyezünk mellé.

A tartalmi audit weboldal ellenőrzés során vizsgáljuk tehát:

  • Karakterszám
  • Tartalom minősége
  • Programozás minősége
  • Felhasználói élmény
  • Rámutató link aloldal/főoldal
  • Másolt tartalom aránya

Ezt a vizsgálatot az összes kulcsszó csoportra elvégezzük, egymás után. Talán ez az egyik legértékesebb része a konkurencia elemzésnek. Ezek alapján körvonalazódni kezd a teendő a saját weboldalunkra vonatkozóan, amivel sokkal jobb SEO eredményeket tudunk elérni, ezáltal még több releváns látogatót tudunk szerezni a Google keresőből.

5.
SEO audit lépés

Linkek vizsgálata

A linképítés nagyon fontos terület. A jó minőségű weboldalt a minőségi egyedi tartalom biztosításán túl erős, minőségi külső hivatkozásokkal (linkek), vagy más szóval ajánlásokkal tudjuk a Google első oldal, vagy akár az első helyezés irányába lökni. Ez hívják linképítésnek. A linképítés az egyik alappilére a SEO munkának, így a Google rangsorolási szempontrendszerének is. Emiatt nem hagyható ki a SEO audit vizsgálati anyagból sem.

A linkek száma relatív, 5 erős link többet ér, mint 40 gyenge . Mit jelent az erős link? Sok tényező befolyásolja. Először is, a Google szemében hiteles oldalról kell érkezzen. Erre kitalált egy értéket, a domain rank -ot. Ez egy 1 és 99 közötti szám, és annál jobb minél magasabb. Erős oldal ajánlása a Google szemében erősnek számít, így az a link értékes. Ennek fényében vizsgáljuk meg a Te weboldaladat és a konkurens oldalakat is.

Pontos listát készítünk arról, hogy milyen weboldalról, milyen domain erősséggel, hány link mutat a konkurens oldalakra. Majd ugyanezt megvizsgáljuk a te weboldaladdal kapcsolatban is.

A végén körvonalazódni fog az, hogy milyen minőségű linkekre van szükséged, és arról is lesz egy pontos listád, hogy honnan tudod azokat beszerezni. Ez mind kell ahhoz, hogy a Google “szeressen”.

6.
SEO audit lépés

Technikai beállítások, UX, szabványosság, népszerűség

Összeszedünk néhány „máshova nem sorolt” tényezőt, amik fontosak még Google szempontból, és az elemzéseink alapján kijöttek. Ezeken a területeken kell megtartani a előnyödet, vagy hamar ledolgozni a hátrányodat, hiszen ezek is befolyásolják a Google helyezéseidet. Azt is megmutatjuk, hogy ugyanezek a tényezők a három másik vizsgált weboldal esetén hogyan állnak. Így pontosan látod majd a SEO lemaradást és az előnyeidet is. Ezek vagy apróbb programozási feladatok (sajnos lehetnek benne nagyobbak is), esetleg közösségi média használatra vonatkozó információk, vagy felhasználói élményt javító kis megoldások. Ez a SEO feladatlista vegyes lesz, olyan teendőket tartalmaz, amit részben a programozóddal, részben pedig te magad egyedül is tudsz majd orvosolni.

A következőket érinti ez a vizsgálat, a teljesség igénye nélkül:

  • Html programozási szabványosság (W3C)
  • Meta adatok (cím, leírás, kulcsszó)
  • Közösségi média összekötés
  • Szöveg címsor használat (H1, H2, H3)
  • Kép alt. címek
  • Nem SEO barát URL-ek száma
  • Reszponzivitás (mobilbarát-e)
  • Oldal sebessége (Asztali)
  • Oldal sebessége (Mobil)
  • 404-es hibaoldal be van-e állítva

Természetesen pontos feladat listát adunk leírással, vagyis nem csak a probléma, de a megoldás is rendelkezésre fog állni. (Ez lesz az első, amit a programozód kérdezni fog.) Ezzel sokban tudtok javítani a weboldal SEO minőségén, amit a Google meg fog jutalmazni!

7.
SEO audit lépés

Akcióterv a teendőket összefoglalva

Végül összefoglaljuk, hogy pontosan mit is kell tenned a teljes konkurencia elemzés egészét nézve, azaz egy akciótervet kapsz, amit végre kell hajtani a Google helyezések javítása érdekében. A végrehajtásban tudunk mi is segíteni, de te magad is belefoghatsz, ha van elég időd és energiád felturbózni a weboldalad SEO szempontból, és elérd a célod: a legtöbb kulcsszóra válj piacvezetővé!

Leírjuk mennyire vagy elmaradva a linkekkel, mennyi karaktert kellene a weboldalra megírni, és kb milyen ütemben. A konkurencia elemzés terjedelme változó, de közel 20 oldal az átlag, az akcióterv csupán egy oldal, egy rövid összefoglaló.

A SEO audit után

Ránk számíthatsz a konkurencia elemezés elkészítése után is, amennyiben minket bízol meg a Google SEO feladatokkal:

  • megírjuk a tartalmakat
  • megszerezzük a szükséges linkeket
  • kijavítjuk a technikai hibákat (amik nem igényelnek programozást)
  • koordináljuk, elvégezzük a SEO feladatokat
  • kontrolláljuk a versenytársakhoz viszonyított eredményeket
  • figyeljük a látogatottság változását

Konkurencia elemzés és SEO audit
Válj piacvezetővé, tedd meg az első lépést!

Ez kell nekem!

Ajánlatkérés
HONLAPKÉSZÍTÉS & MARKETING

kötelezettség nélkül, csupán 2 perc az egész
[{"field": "name","validators": [{"type":"NotEmpty","messages":{"hu":"Ezt a mez\u0151t nem lehet \u00fcresen hagyni!","en":"{{MESSAGE-en}}"}},]},{"field": "email","validators": [{"type":"NotEmpty","messages":{"hu":"Ezt a mez\u0151t nem lehet \u00fcresen hagyni!","en":"{{MESSAGE-en}}"}},{"type":"EmailAddress","messages":{"hu":"Nem megfelel\u0151 form\u00e1tum!","en":"{{MESSAGE-en}}"}},]},{"field": "phone","validators": [{"type":"NotEmpty","messages":{"hu":"Ezt a mez\u0151t nem lehet \u00fcresen hagyni!","en":"{{MESSAGE-en}}"}},{"type":"Phone","messages":{"hu":"Nem megfelel\u0151 form\u00e1tum!","en":"{{MESSAGE-en}}"}},]},{"field": "when","validators": [{"type":"NotEmpty","messages":{"hu":"Ez a mez\u0151 nem lehet \u00fcres!"}},]},{"field": "city","validators": [{"type":"NotEmpty","messages":{"hu":"Ez a mez\u0151 nem lehet \u00fcres!","en":"{{MESSAGE-en}}"}},]},{"field": "company","validators": [{"type":"NotEmpty","messages":{"hu":"Ez a mez\u0151 nem lehet \u00fcres!","en":"{{MESSAGE-en}}"}},]},{"field": "what","validators": [{"type":"NotEmpty","messages":{"hu":"Ez a mez\u0151 nem lehet \u00fcres!","en":"{{MESSAGE-en}}"}},]},]
[]
Kapcsolati adatok:
A vállalkozás adatai:
Miben segíthetünk?
 
 
A weboldalon cookie-kat használunk, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk. Amennyiben tovább használod weboldalunkat, úgy elfogadod a cookie-kat. A részletekért kattints ide!