HONLAPKÉSZÍTÉS & MARKETING
kötelezettség nélkül, csupán 2 perc az egész
A közösségi média aranybánya is lehet, de kihasználatlan terület is egyben. Minden attól függ, hogyan kezeljük a vállalati megjelenésünket. A legnépszerűbb közösségi média a Facebook, kezdjük ezzel.
Egy száraz tény:
Több, mint 6,5 millió magyar van jelen a Facebookon
Szerintem elég meggyőző.
Céges Facebook oldal létrehozása nem azonos a személyes profil regisztrációval, csak névnek a céged nevét adod meg. Még ma is sokan így működnek, vagy hoznak létre “vállalati oldalt”. Az nem fog működni, nem arra való, mégcsak nem is hasonlítanak.
Személyes profillal tudsz létrehozni üzleti oldalt. Akár többet is. Viszont figyelem. Egy facebook oldal létrehozása vállalkozásoknak nem annyiból áll, hogy 2 katt, létrehoztam, és feltöltök egy profilképet. Egy valóban igényesen létrehozott Facebook oldal idő és energia.
Mennyi mindent kell beállítani egy üzleti facebook oldalon, ha azt szeretnénk, hogy valóban bizalmat építsen, és biztonságosnak, hitelesnek és ami még fontosabb, egy márka (a te márkád) képviseletére alkalmas legyen.
A vállalkozásod adatait:
Jogosultságokat, amiket a látogatóid tehetnek:
Tehát láthatod, hogy nem csupán arról van szó, hogy legyen egy profilkép és egy borítókép, és máris startra kész az üzleti Facebook oldalad. Sok kellemetlen pillanatot megspórolsz magadnak, ha le vannak kezelve az oldal jogkörei mind a követőkre vonatkoztatva, mind a többi adminisztrátorra nézve.
Facebook oldal kezelés árak
Nézd meg a Facebook oldal kezelés árlistánkat!
A Facebook vállalati oldal célja nem a közvetlen, egy lépéses vásárlás vagy ajánlat generálás. Sokan ebben a tévhitben indítanak céges Facebook oldalt, aztán jön a csalódás, hogy 3 héttel később egyetlen eladást vagy ajánlatkérést sem generált az oldal. Egy vállalati Facebook oldal ennél sokkal összetettebb szerepet tölt be (vagyis kellene betöltenie). Ezeket vesszük most végig!
A céges Facebook oldal kezelése segít abban, hogy vállalatod folyamatosan szem előtt legyen. Az üzleti Facebook egyik legfontosabb feladata, hogy látható legyél. Rendszeres tartalom gyártással, posztolással (és nem csak akkor, amikor ráérünk, vagy kedvünk van) csöpögtetni kell valami olyan érdekességet, oktató jellegű, meghökkentő vagy humoros tartalmat, ami valahogyan kapcsolódik a tevékenységünkhöz. Mozgatni kell a közönséget, hogy valódi élet alakuljon ki a vállalati Facebook oldalad körül. Így folyamatosan szem előtt leszel, ébren tartod a követők érdeklődését, nyomulás nélkül villantunk magunkból egy picit. Hihetetlen erős eszköz arra, hogy vállalatodat pozícionáld, márkádat építsd.
A Facebook marketing segítségével egyre több emberhez juthat el az üzeneted.
Mi azt valljuk, hogy a Facebookon hirdetésekkel, kiemelésekkel, nyereményjátékokkal viszonylag rövid idő alatt növelheted a rajongók számát, a rendszeres tartalom frissítéssel pedig fenn tudod tartani az érdeklődést. Ha a megosztott tartalmak érdekesek, a nyereményjátékok vonzóak, a kommunikáció közvetlen és szimpatikus, akkor egyre több “rajongója” lesz az oldalnak, egyre több emberhez juthat el a cég üzenete, márkája.
A Google rangsorolási elve arra épül, hogy olyan tartalmat ajánljon egy-egy keresésre, ami ami értékes az adott keresőkifejezésre vonatkozóan, és nagyon hasznos lehet a látogató számára. Nem könnyű ezt a keresőmotornak eldöntenie, hiszen manapság már jobbnál jobb honlapok és internetes tartalmak születnek. Ezért segítségül hívja a social media marketing vagyis a közösségi média erejét is. A Facebook úgy segíthet a Google keresőmotornak, hogy könnyen elárulhatja, melyik weboldalról hányan beszélnek egy-egy témával kapcsolatban.
Lefordítva magyarra, egy-egy weboldalt hány Facebook bejegyzés linkel meg, és ezek a bejegyzések hány megosztást és hány lájkot kaptak? Ha a közösségi médiában népszerű egy weboldal, amiről sokan beszélnek, amit sokan kedvelnek, az annak is értékes tartalmat szolgáltathat, aki a Google-ban keres egy-egy szolgáltatásra vagy termékre. Teljesen logikus gondolkodásmód, és egyre kevésbé manipulálható, így nem véletlen vette be a Google a rangsorolási elvek közé a közösségi médiát.
Nincs pontos dátum, valahol 2016 vagy 2017 körül drasztikusan, de lépésről lépésre csökkentette a facebook a bejegyzések “láthatóságát”, azaz elérését. 2011 körül ha egy bejegyzést közzé tettél a Facebook oldaladon, és volt 100 követőd, abból legalább 50 látta a bejegyzést a saját üzenőfalán. Aztán a Facebook kitalálta, hogy legyenek hirdetések is a Facebookon, mert bevételre volt szüksége. Csakhogy ki fog hirdetni, ha ingyen is megjelenhet a követőinek? Így a Facebook szépen csökkentette az elérést, 2017-re már ha egy bejegyzést kitettél az oldaladra, és 100 követőd volt, kevesebb, mint egy ember látta. Szóval a korábbi magas megjelenítési arányt szépen lassan 0-ra csökkentette a Facebook. Ez a jelenség lett a Facebook Zéró (azaz nulla).
A facebookon 6,5 milló magyar van jelen. Ekkora az ereje. De a te vállalkozásod szempontjából Facebook ereje attól függ igazán, hogy milyen módon aknázod ki a Facebookban rejlő lehetőségeket. És még van egy fontos tény!
A Facebook Zéró az oldalbejegyzésed természetes terjedésre vonatkozik, nem a hirdetésre és nem is a megosztásra.
Szóval ha nem szeretnél hirdetni, akkor is van lehetőséged hatékonyan használni a Facebook oldaladat.
Ehhez azonban izgalmas, érdekes tartalmakat kell készítened. Olyat, ami lázba hozza a követőidet, piszkálni kell őket, reakciókat kiváltani belőlük, legyen az megosztás, hozzászólás, kedvelés, mert ezekre nem vonatkozik a Facebook Zéró! Csak arra, hogy egy új bejegyzés hány személyhez jusson el, ha senki nem reagál semmit rá.
Itt az ereje. Ebben, és a Te kreativitásodban vagy az ügynökség kreativitásában, akit megbízol. Ebből áll a céges facebook oldal kezelése, érdekes tartalmak gyártásából, ami közvetlenül vagy közvetetten a vállalkozásoddal vagy a termékeiddel kapcsolatosak.
Facebook oldal kezelés árak
Nézd meg a Facebook oldal kezelés árlistánkat!
Milyen érdekes tartalmakat lehet megosztani a rajongókkal, követőkkel?
Törekedj új követők szerzésére, de ne feledkezz meg azokról sem, akik régóta, akár évek óta kitartanak melletted. Erre megvannak a technikák, a lényeg, hogy egyik tábort sem szabad elhanyagolni. Mindkettő komoly nehézségeket okozhat, hiszen jelentős mennyiségű értékes látogatót, vásárlót, ügyfelet veszíthetünk. Legyünk tudatában: a sikerhez vezető úton egyszerre kell a minket már ismerő közönségnek szóló érdekes, izgalmas, vicces tartalmat közvetíteni folyamatosan; és egyszerre kell eddig kiaknázatlan területeken újabb és újabb releváns, valódi kedvelőt vonzanunk. Törekedjünk az értékes és igényes tartalomra és olykor indítsunk egy-egy nyereményjátékot, de óvatosan, ne hígítsd fel a saját követői közösséged ingyenes ajándékokkal, inkább kedvezményeket sorsolj ki. Ha bármelyikkel leállunk, akkor Facebook-oldalunk gyakorlatilag meghal versenytársaid oldalaival szemben!
Sok vállalkozó tévesen hisz abban, hogy csodát várhat, ha a közösségi médiában megjelenik. Ki kell ábrándítanom ezeket a vezetőket, azonnali hatást nem érhetünk el a közösségi médiával. A céges Facebook oldal kezelése inkább stratégiai elem, mintsem taktikai, azaz a befektetett munka és pénz csak később térül meg. A bizalmat építeni kell, megvenni nem lehet!
A közösségi média csupán egy eszköz. Mint minden eszközt lehet jól és rosszul is használni, de egyetlen eszköz sem képes önmagában csodákra! A vállalati Facebook oldal egy vállalati kommunikációs rendszer egyetlen része csupán. Nem olyan sokat ér egy profi üzleti honlap, esetleg egy blog, vagy egy igényes webáruház nélkül. A sikerhez azonban még ez sem elegendő, meg kell vizsgálni a látogatók mozgását is, mire harapnak, mivel érünk el nagyobb eredményt.
Tehát Üzleti Honlap + Közösségi Média kommunikáció + Átgondolt hirdetési kampányok = SIKER.
A Facebook csak része, de nem önmagában a siker kulcsa!
A 2019 utáni időszak közösségi média definícióját a következőképpen tudnám egyszerűen lefordítani:
A Facebook csoport az Új Facebook.
A Facebook csoportok elérése nagyon-nagyon magas. Azaz, ha egy ilyen csoport tagja vagy, akkor a csoportba érkező bejegyzéseket biztosan látni fogod, vagy legalábbis értesítést kapsz róla. Ez üzletileg annyit jelent, hogy egy csoportban magad köré tudod gyűjteni az érdeklődőket, és tudsz nekik magas eléréssel kommunikálni, akciókat, ajánlatokat, de akár ki is kérheted a véleményüket egy szavazással, vagy kérések felrakásával. A facebook csoportok ugyanakkor nagyobb figyelmet is igényelnek, hiszen némileg zártabb közösségben nyíltabbak, bátrabbak a tagok, így könnyebben kialakul a vita. Ez nem baj, nem kell a csoportoktól félni, mert kézben tartható, és jellemzően inkább a pozitivitás a jellemző, mintsem a negativitás. A csoportokban inkább a támogató hozzáállás jellemző, és ők maguk szedik szét a trollokat. Nagyon jó eredményeink vannak Facebook csoport kezelésben amiket megosztunk az ügyfeleinkkel.
Facebook csoport szabályzat
Minden csoportot csoportszabályzat készítésével érdemes létrehozni, hogy a csatlakozáskor tisztában legyen az új tag a szabályokkal. Illetve létező szabályzatot lehet csak betartani. Evidenciákra nem szabad építeni.
Köszönő poszt
Érdemes egy köszönő posztot is létrehozni, hogy az új tagok az üzenőfalat ne spameljék szét a “köszönöm, hogy csatlakozhattam” bejegyzésekkel.
Létrehozzuk és megfelelően beállítjuk a vállalati Facebook oldalad.
Mit tartalmaz a csomag?
létrehozzuk az oldalt | |
kiválasztjuk a kategóriát | |
elkészítjük a profilképet | |
elkészítjük a borítóképet | |
beállítjuk az oldal adatait | |
beállítjuk a megfelelő moderálási szintet | |
elkészítjük a céged bemutatkozását | |
elkészítjük a kiemelt termékek vagy szolgáltatások felületét | |
összeállítjuk az ideális lapfüleket | |
készítünk 2 db posztot | |
összekötjük az instagram oldaladdal, ha van olyan | |
hozzáadunk, mint adminisztrátor | |
beállítjuk a követők jogosultságait | |
nem tartalmazza: oktatás, hogyan kezeld az oldalt | |
nem tartalmazza: hirdetéskezelés | |
nem tartalmazza: hirdetéskezelési oktatás | |
nem tartalmazza: posztolások, karbantartás, üzenet figyelés | |
| nem tartalmazza: instagram oldal létrehozása |
Céges Facebook oldal létrehozása vállalkozásoknak
20.000 Ft - egyszeri díj
Céges Facebook oldal kezelése
havi 10 poszt
50.000 Ft/hó
havi 10 bejegyzés
havi 30 poszt
90.000 Ft/hó
havi 30 bejegyzés
Céges Facebookcsoport létrehozása
szabályzat készítéssel, csatlakozási kérdőívvel
90.000 Ft - egyszeri díj
Céges Facebook csoport kezelése, posztkészítés
havi 10 poszt
70.000 Ft/hó
havi 10 bejegyzés
havi 30 poszt
120.000 Ft/hó
havi 30 bejegyzés