Google AdWords kampánykezelés
YouTube, Remarketing, Shopping hirdetések

A Google Adwords egy korábbi elnevezése a Google hirdetéseknek, néhány éve nevezte át a rendszerét Google Ads-re a hirdetés óriás. Mi vegyesen használjuk a két nevet, hiszen közel 10 éves beidegződést nehéz egyik pillanatról a másikra levetkőzni. Tehát, amikor azt mondjuk AdWords hirdetéskezelés vagy hirdetéstípusok, azt értsétek Google Ads-nek.

Nézzük meg, hogy melyek a legnépszerűbb kampánytípusok és hirdetési lehetőségek a Google Ads rendszerében:

Google AdWords kampánykezelés - keresési kampány logó
Google Ads kampánykezelés - Google Shopping hirdetések logó, google adwords hirdetés
Google Ads kampánykezelés - Display kampányok logó
Google AdWords kampánykezelés - Google Adaptív hirdetés kezelés logó, google adwords hirdetés
Google AdWords kampánykezelés - YoutTube reklám kezelés logó
Google Ads kampánykezelés - dinamikus remarketing hirdetések logó google adwords hirdetés

Google Keresési hirdetés

Keresési hirdetések - a legnépszerűbb típus, gyors, hatékony, azonnali hatás
Amikor valaki rákeres a Googleben egy kifejezésre pl “AdWords kampánykezelés”, akkor már megfogalmazódott benne az igény, hogy ő bizony Google hirdetéseket szeretne futtatni. Azonban ő maga nem ért hozzá, és kell neki valaki, aki majd profin megcsinálja neki. Ezért leült a gép elé, behozta a Google keresőt, és elkezdte begépelni azt a kifejezést, ami abban a pillanatban a képzeletbeli listáján a legfontosabb megoldandó problémája. “Google AdWords kampánykezelés”.

Ebben a pillanatban az életéből erre a problémára szánt egy kis időt és energiát, és ami még fontosabb ott és akkor nyitott arra, hogy meg is oldja. Vagyis ekkor a legfogékonyabb a mi termékünkre. Ezután megjelenik a találati lista, aminek az első helyeit keresési hirdetések foglalják el. Releváns hirdetések, és mindenhol ott hemzseg a kifejezés, amit beírt “Google AdWords kampánykezelés”. Ha azt látja, hogy a hirdetés szövege betűről betűre pontosan megegyezik az általa keresett kifejezéssel, és alatta vonzó, bátorító üzeneteket olvas, akkor kattint – onnantól pedig egy jól összerakott weboldal ajánlatkérésre, megrendelésre, vásárlásra fogja ösztönözni.

Az első oldali megjelenés stratégiai jelentőségű, ha honlapodat láthatóvá, élővé szeretnéd tenni. Ehhez a legkönnyebb út a Google AdWords keresési hirdetési kampány, mellyel pár napon belül el is tudunk indulni.

Google AdWords kampánykezelés

Google keresési, Shopping kampányok, YouTube és Remarketing hirdetések

Ajánlatot kérek!

Ingyenes megjelenés, fizetni csak a kattintások után kell
A Google keresőjében való megjelenésről a Google AdWords hirdetési rendszer gondoskodik. A hirdetésed bővítményekkel együtt, a hirdetési szabályok betartásával megjelenhet az első oldali találati listán. Ehhez viszont fontos a jól átgondolt Google AdWords kampánykezelés, ugyanis ez a rendszer licit alapú.

Mit is jelent ez?
Minden résztvevő, aki egy-egy adott kulcsszóra szeretne megjelenni, egy bizonyos licit összeget állít be, amennyit hajlandó lenne megadni a kattintásért. Minél magasabb az összeg, annál előrébb kerülsz a hirdetési sorban. A licit és a tényleges kattintási díj nem azonos összegű, ugyanis a Google “relevancia és minőség” alapon kedvezményt fog neked felszámítani, így ha nagyon jó a hirdetésed, akkor bár a licited lehet nagyon magas, akár 350 Ft kattintási díjas összeg, valóságban lehet csak 112 Ft-ba fog kerülni neked az a kattintás. A Google Ads hirdetéskezelés minősége ezt nagyban befolyásolja, hiszen egy jó ügynökség komoly diszkont arányt el tud érni a hirdetés relevanciájának és minőségének emelése (optimalizálás) során.

Google Ads kampánykezelés - keresési kampányok google adwords hirdetés

ábra: Google AdWords keresési hirdetések megjelenése

A kattintás díja változó, függ attól, hogy

  • mekkora az adott kulcsszóra hirdető konkurencia száma, illetve az általuk adott licit mértéke,
  • hányadik helyen szeretnénk megjelenni,
  • milyen minőségű a hirdetett weboldal,
  • milyen minőségű a hirdetés,
  • a nap mely szakaszában szeretnénk megjelenni,
  • milyen az AdWords fiók felépítése, szakszerűek-e a beállításai (fiókminőség).

A jó Google Ads hirdetéskezelés sikerének a titka: a megfelelő üzenet és a pontos célzás.

Bár a Google AdWords használata bárki számára elérhető, de hatékony és megtérülést biztosító alkalmazása tapasztalatot és szaktudást igényel, hiszen nem mindegy, hogy a látogatókért fizetett összeg milyen magas, a kampány pedig mennyire jövedelmező. Éppen ezért érdemes Google AdWords ügynökség segítségét, azaz szakértő bevonását igénybe venni.

A HonlapBirodalom az elsőként nyerte el a Google partner minősítést Kelet-Magyarországon, és azóta is azon tevékenykedik, hogy az AdWords kampánykezelés jó választás legyen.

google adwords kampánykezelés

Google Shopping hirdetés

A Google Shopping hirdetések webáruházak számára lett kifejlesztve, 2019 második felétől elérhető Magyarországon is. A Shopping kampányok következő években egyre népszerűbbek lesznek, sőt hamarosan az elektronikus kereskedelem vezető hirdetési eszköze lesz. Ha rákeresünk egy márkára vagy termékre, akkor nem csak a szöveges természetes találatok és szintén szöveges keresési hirdetések fognak megjelenni a találati listán, hanem közvetlen ajánlatok is. Különböző webáruházak termékei, árral és termékfotóval.

Shopping kampányok - Google AdWords ügynökség

ábra: Google Shopping hirdetés megjelenése

Miért jók a Google Shopping kampányok?
A Google AdWords Shopping hirdetés előnyei közé sorolható, hogy

  • a megjelenés ingyenes,
  • a találati lista egyetlen képekkel ellátott megjelenését biztosítja,
  • azonnali ajánlat a keresett termék vásárlására,
  • szembetűnő, a figyelmet azonnal bevonzó megjelenés,
  • automatizált (nem kell minden terméket egyesével rögzíteni az AdWordsben)

Sokan úgy vélik a Google Shopping hirdetés típus előbb utóbb kivérezteti az árösszehasonlító oldalakat, illetve impozáns megjelenésével alkalmas arra, hogy a webáruházak keresőoptimalizálását is visszaszorítsa. Nem biztos, hogy mindez bekövetkezik, mert akkora felületet nem biztosít neki a Google, hogy ilyen jelenségek következzenek be, de hogy a piacból egy nagy szeletet kiharap, az vitathatatlan. Elég hatékony eszköz lehet ez hirdetés típus a Google kezében, amennyiben a kattintási díjakat alacsonyan tudja tartani.

Az AdWords fiókkezelés ezzel az új eszközzel bővülve nagyobb teret ad a webshopoknak, illetve a Google Ads ügynökségek számára. A Google Shopping hirdetések legnagyobb előnye, hogy a képek és az árak olyan központi figyelmet kapnak a keresési találati lista tetején, amivel a vásárlók figyelmét egyértelműen megragadják. Ezáltal nem csak az átkattintási arányunk nő, de a szöveges találatokkal szembeni versenyelőnyünk is. Sőt, azt a lehetőséget, hogy itt akár több termékkel is meg tudunk egyszerre jelenni, szinte kötelező kihasználni.

A Google Shopping konverziós ereje pedig leginkább abban rejlik, hogy már kereséskor megkap minden releváns infót a látogató. Ott a kép, ami félreérthetetlen azonosítása a termékünknek, ott az ára, ami pozícionálja a terméket és ezzel együtt a webáruházadat is. És ott a termék neve, ami eloszlat minden kérdést a keresési relevanciát tekintve. Ezek után, csak akkor kattint a látogató, ha igen, ezt kereste, ebben a színben, és az ár is megfelelő számára. Vagyis, felkészítve lép be a webshopodba, így a vásárlás sokkal magasabb bizalmi szintről indul. Biztosabb a konverzió bekövetkezése. A Google Shopping nem csodafegyver, nem is messiás, lesznek olyan webáruházak, akiknek nagyon nagy megtérülést hoz, lesznek akiknek szerényebbet, de egy valamit kijelenthetünk: kötelező kipróbálni.

A Google Ads hirdetéskezelés része a Shopping kampányok beállítása, azonban nem része a programozás, ami az indításhoz szükséges lehet. Ezért a programozódat fel kell készíteni némi együttműködésre.

Google AdWords kampánykezelés

Pörgesd fel a webshopodat Shopping kampányokkal!

AdWords ajánlatkérés

Shopping kampányok: sajnos kell hozzá a programozód is
A számos előny mellett van egy hátránya is, ami végülis természetes velejárója a Google Shopping kampányok futtatásának. Ez a technikai feltételek biztosítása. A Shopping hirdetések indítása előtt meg kell felelni a Google elvárásainak, ami az adatbázis felépítését illeti. Olyan azonosítókkal és paraméterekkel kell ellátni a termékeinket, amik sok webshopban alapértelmezetten nem is létezik, vagy nincs kitöltve. De ez nem elég, ebből egy exportot is kell majd csinálni, amit a Merchant Centerben tudunk majd feltölteni.

Szóval, ha a programozód eltűnt / nem elérhető / lelépett, akkor lehet bajban vagy, ugyanis 99%-ban megkerülhetetlen a webáruházad programozója. Kivéve, ha bérelt webáruházad van, azok ugyanis fel vannak készítve a Google Shopping összekötésre. Ez is a versenyelőny egyik eleme.

Google Shopping kampányok központja: Merchant Center
A Google Ads ügynökség első feladata lesz, ha Shopping kampányok indítását szeretnéd, egy Merchant Center regisztrálása a webshopodhoz. Itt lehet feltölteni a termékkatalógusodat a Google Shopping rendszerbe. A Merchant Center nem csak a Shopping hirdetésekhez elengedhetetlen eszköz, hanem a dinamikus remarketing hirdetéseket is itt tudod majd előkészíteni (oda is terméklistát, azaz feedet kell feltölteni, ahogyan a Shopping kampányok esetében).

Akárki nevében nem indíthatsz Shopping hirdetést, így a Merchant Center fiókban hitelesíteni kell a webshopodat, azaz “össze kell vele kötni”. Ezzel igazolod, hogy valóban jogosult vagy a webáruház hirdetéseit elindítani. Ez sok más rendszernél is így van, Google Analytics, Search Console, de akár a Pinterest, vagy Facebook esetében is. Így ez nem lesz újdonság. A Merchant Center ezt a fajta hitelesítést folyamatosan ellenőrizni fogja, vagyis ha pl az ügynökség végzi ezt a feladatot, akkor a Google Ads ügynökség felhasználóját hozzá kell adni admin joggal a Google Analyticshez, és amíg ez a jog fennáll, addig a Shopping kampányok futni fognak.

Ezután már csak az maradt, hogy valamilyen automatikus megoldással (többet is felkínál a Merchant Center), folyamatosan adjuk át a webshopunk termék és készletadatait a rendszernek. Így folyamatosan friss adatok lesznek a Shopping hirdetésekben, árak és készletadatok tekintetében is.

Legvégül nem maradt más feladat, mint összekötni a Merchant Centert a Google Ads fiókoddal, hogy a Google AdWords fiókkezelés így kiterjedhessen a Shopping kampányokra is. A Merchant Center műveletek ezzel befejeződtek, az összes többi feladat a Google Ads hirdetéskezelés feladata lesz, méghozzá az AdWords fiókodban.

Még egy érv a Merchant Center fiók nyitása mellett: 2020 májusától a feltöltött termékeid organikusan is megjelennek a Google képtalálatai között.

Shopping hirdetések optimalizálása,
azaz miből áll az AdWords fiókkezelés Shopping kampányok esetén

  • Megfelelő kampány- és hirdetéscsoport felépítés
    A hirdetéseket le kell bontani termékcsoportokra, ezeket hirdetéscsoportokba érdemes szervezni. Így nem kell az egész kampányt leállítani, ha csak 1-1 termékcsoport hirdetését akarjuk szüneteltetni, illetve a hasonló termékcsoportok optimalizálása is könnyebbé válik. Sok múlik ezen.

  • Kulcsszó gondozás
    Mint minden Google Ads hirdetéskezelés során, itt is alkalmaznunk kell a kulcsszó kizárásokat. Sok olyan kulcsszóra is megjelenhetünk, ami nem releváns számunkra. Ilyen lehet egy Ralph Lauren cipő esetén a “használt” kifejezés, hiszen ha a webshopban nem található használt cipő, akkor felesleges megjelennünk a “Használt Ralph Lauren cipő” kifejezésre.

  • Ajánlatkorrekciók termékekre, megjelenítési eszközökre

Előfordulhat, hogy pl mobilon egy-egy termékcsoportból nagyobb a vásárlási arány, mint PC-ről, ezért magasabb licit árat adunk a mobilról érkezők számára, így a megjelenési arány abba az irányba fog eltolódni. Ezáltal nagyobb arányú vásárlást tudunk realizálni ugyanannyi látogatóból, ha az összetételüket ilyen arányban változtatjuk. Ugyanezt megtehetjük a termékek közötti pozícionálás megváltoztatásával is, a kelendőbb termékeket magasabb licittel látjuk el, így azok picit sűrűbben megjelennek, növelve ezzel a forgalmat. Ezek tartoznak az AdWords fiókkezelés alapfeladatai közé, a magasabb vásárlási arány elérése végett.

Ha semmi mást nem futtatsz, csak Shopping kampányokat, akkor is érdemes a Google Ads hirdetéskezelést ügynökségre bízni, mert létezhet egy-két tapasztalati úton szerzett módszerük, amit az optimalizálás során bevetnek, és ezzel többszörösére nőhet a konverziód, ugyanabból a feltöltési összegből.

Google Ads Display hirdetés

A Google AdWords Display hirdetés olyan mint egy ragadozó. Megfigyel, becserkész, majd lecsap. Így hozza honlapunkra a legízletesebb falatokat, azokat a látogatókat, akik fogékonyak a portékádra. De csak jó kezekben!

Márkaépítés vagy értékesítés
Bármelyik legyen is a cél, a Google AdWords hirdetési rendszernek van megfelelő megoldása, ugyanis nem csak a keresési találatokban való megjelenést teszi lehetővé. A képes és szöveges megjelenésekre egyaránt összpontosító display hálózat több millió weboldalon képes elhelyezni hirdetéseinket. Gondolj bele, hogy éppen arról olvasol, milyen ásványvizet célszerű fogyasztani sportolóként, amikor oldalt a cikk mellett megjelenik egy banneres hirdetés, amely pontosan ilyen ásványvizet kínál neked, méghozzá akciós áron.
Te nem vágysz arra, hogy az ország leglátogatottabb oldalain, célzottan jelenjenek meg különböző méretű bannereid, hirdetéseid?

Lappangó igények
Reggel, amikor felkelsz, van egy képzeletbeli aznapi problémalistád, amin végig kell menned, és ennek megfelelően működik majd a napod. Az elején vannak azok a dolgok, amik a legjobban foglalkoztatnak, a végén azok, amiket szintén meg kell oldani, de nem olyan égető még. Tegyük fel a listádon ott van, hogy utána kell nézned a hétvégi koncertnek, hogyan vehetsz rá jegyet. Ez az elején van a listának, mert már csütörtök van, és te is érzed, hogy egyre neccesebb lesz jó helyet foglalni. Így hát elkezdesz utána olvasni a lehetőségeknek, és egyszer csak szembe jön egy hirdetés, akciós akkumulátor vásárlás csak 2 napig - és a listád közepén ott van egyébként az aksi vásárlás is. Előfordulhat, hogy ez a lappangó igény emiatt az impulzus miatt most előre fog kerülni a képzeletbeli probléma listádon, és egyszer csak azt veszed észre, hogy az aksi árakat böngészed a webshopban. Sokszor van olyan, hogy egy konkrét tartalom fogyasztás közben olyan honlapokra látogatunk, mely érdekel ugyan minket, ennek igénye mégsem volt a listád azonnal megoldandó részében.

A Google Display hálózata pontosan ezt használja ki: lehetőséget biztosít, hogy az általunk meghatározott weboldalakon, az általunk meghatározott témájú tartalmak mellett, az általunk meghatározott érdeklődési körű személyek pontosan mikor és hányszor láthatják hirdetéseinket. Ráadásul még azt is megmondhatjuk, hogy milyen nemű, milyen korú legyen az illető. A Google AdWords hirdetés ezáltal egy precíz eszközt kínál hatékony hirdetési kampányokhoz.

Sokoldalú célzás, azaz használd ki, hogy a Google mindent tud rólunk
A marketing stratégia tőled függ, a vállalkozásodtól és a céljaidtól. A Google AdWords ügynökség segít neked abban, hogy azt a célzási módszert válaszd, ami a leginkább megfelel a célodnak. A megfelelő üzenet és a megfelelő célzás, ez minden kampány sikerének a titka. A Display hálózaton megjelenő hirdetések úgy célozhatóak, hogy azok biztosan elérjék a célközönséged, és csak azoknak jelenjen meg, akik várhatóan valóban kattintani fognak, akiket valóban érdekelhet az, amit kínálsz.

Google Ads ügynökség - google adwrods hirdetés display kampányok

ábra: Google Display kampányok megjelenése

A display kampányok egyik előnye, hogy egyetlen hirdetéssel meg tudsz jelenni a HVG-n, az nlcafe.hu-n, a YouTube-on és az Origón, és még több tízezer weboldalon.

Nézzünk egy példát, tegyük fel kismamákat célzol, mert babaruha webáruházad van.

Kontextus alapú célzás
Itt kulcsszavakat adhatsz meg, hogy olyan tartalmak mellett szerepeljen a hirdetésed, amiben szerepel az adott kulcsszó. Ha itt megadod a “tipegő” szót, akkor olyan cikkek mellett, közben, alatt jelenik meg a hirdetésed, amiben szerepel az a szó, hogy tipegő.

Érdeklődési kör alapú célzás
Érdeklődési kör az nem a tartalomra, hanem a személyre vonatkozik, akit célozni szeretnél. Ez esetben ha a személy érdeklődik babaruhák iránt (mert korábban nézett ilyen cikkeket, webshopokat), annak a személynek megjelenik a hirdetésed akkor is, ha éppen a holnapi időjárást nézi meg az egyik portálon. Vagyis nem a tartalomhoz, hanem a személyre leszel releváns. A Google Ads hirdetéskezelés talán itt teljesedik ki igazán, hiszen a releváns látogatót képesek vagyunk “nyitott” állapotban is elérni. Vagyis ha éppen más témával van elfoglalva, és emiatt esetleg a pajzsokat leengedte, akkor bukkan fel a releváns hirdetésünk, és így be tud jutni az infó, ami miatt talán vásárló is lehet a látogatóból, de ha egyből nem is, bekerülhet a remarketing listánkba, ami egy fontos cél lehet AdWords hirdetéskezelés szempontjából.

Téma alapú célzás
Hasonlít a kontextushoz, de nem olyan szigorú. Olyan cikkek mellett fogsz megjelenni, ami témájában illik (a Google szerint) a hirdetett szolgáltatáshoz. Tehát itt mindenféle baba-mama fórumokon, kismama életviteli blogok mellett, babaruha webshopoknál, de babatorna weboldalak mellett is megjelenhetsz. A témát te állítod be, te határozod meg.

Google AdWords kampánykezelés

Márkaépítés Display kampányokkal - bízd a feladatot ránk!

Ajánlatkérés most!


Miért jók az AdWords Display kampányok?
A Google AdWords Display hirdetés előnyei közé sorolható, hogy

  • a megjelenés ingyenes,
  • változatosabb formában, képes vagy akár animációs bannerekkel is hirdethetsz
  • folyamatosan szűrhető, mely honlapokon jelenjenek meg a hirdetések,
  • megadható, hogy milyen témájú weboldalakon történjen megjelenés,
  • megadható, hogy milyen érdeklődési körű, milyen nemű és korú, lakhelyű személyeknek jelenjenek meg a hirdetéseink.

A legnagyobb hiba
Az AdWords keresési és display hálózatának hirdetései további előnyöket is tartalmaznak, például folyamatos tesztelés; különböző hirdetéscsoportok és kampányok létrehozása; pontos kattintási és megjelenési adatok; vásárlás figyelése; hívás-, hely-, belsőlink bővítmények, stb. Mégis, azok számára, akik már jelen vannak cégükkel az interneten, vagy akik most kezdenek bele online hirdetések futtatásába, azoknak kihagyhatatlan lehetőség lehet így népszerűsíteni vállalkozásukat. A legnagyobb hiba, amit elkövethetsz az, hogy ki sem próbálod a display hirdetések erejét.

Google Adaptív hirdetés

Az adaptív kifejezés a sci-fi sorozatokból köszönhet vissza (pl: Star Trek Voyeger: adaptív pajzs), ami alkalmazkodót jelent. Az adaptív hirdetések olyan display hirdetések, amihez nem kell bannereket készítened, ugyanis a feltöltött elemekből a rendszer rakja össze a hirdetésed, ami így alkalmazkodik a megjelenítési hely adottságaihoz. Ez egyrészt lehetővé teszi, hogy gyorsan és egyszerűen állítsd össze a hirdetésed, másrészt nem sok beleszólásod lesz a valódi megjelenésbe.

Ugyanis a Google AdWords maga dönti el, hogy a hirdetésed elemeiből miket jelenít meg és miket nem. Vagyis ezt pontosítanám úgy, hogy vannak elemek, amik biztosan meg fognak jelenni, és vannak, amik egy-egy verziónál nem lesznek láthatóak.

Ami biztosan megjelenik: a rövid cím és a leírás
Minden más az éppen aktuális megjelenési helytől és algoritmustól függ. Ezzel egyrészt előnyt szerzel, hiszen sok féle kombinációban jelenik meg a hirdetésed, amiket nem kell egyesével létrehoznod, a hátrány, picit elveszíted az uralmad a hirdetésed végső megjelenítése felett.

Én személy szerint ajánlom az adaptív hirdetéseket, hiszen valóban kényelmes, gyors megoldás, és garantáltan illeszkedni fogsz az adott megjelenítési weboldal arculatához. Fontos, hogy a hirdetésünk legyen lényegretörő, figyelemfelkeltő, de minden esetben tegyél bele egy olyan verziót is, ahol egy érdekes cikkre emlékeztet a megjelenés. Ne feledd, gyakran hírportálokon jelenik meg a hirdetésed, és stílusában is érdemes alkalmazkodni a felület jellegéhez.

Hozzáadhatsz képeket és emblémákat (pl: céglogó) , amelyek a hirdetésed képi megjelenítését fogják szolgálni. A főcím mindig meg fog jelenni, a hosszú címsor azonban csak ritkán, így a főcímbe helyezd el a lényegi információt. A leírás szintén meg fog jelenni, itt akár több verziót is készíthetsz, amit rotálni fog a rendszer. Okosan építkezve érdemes ezt a hirdetéstípust kezelni, ahol jól jöhet egy Google Ads ügynökség tapasztalata.

Az adaptív hirdetések szöveges verziója már a Keresési kampánytípusban is elérhetővé vált, így a klasszikus 3 címsor és 2 leírás mellett már jóval több verziót adhatunk meg.

Google AdWords kampánykezelés

Adaptív hirdetések, Shopping kampányok, YouTube és Remarketing hirdetések

Kérj ajánlatot!

GOOGLE ADWORD kampánykezelés debrecen

YouTube hirdetés

Amikor egy ügyféllel beszélgetünk és a YouTube, mint hirdetési felület kerül szóba, mindig érezzük, hogy szűz területre érkeztünk. A kisvállalkozások vezetőinek a fejében nem hirdetési lehetőségként szerepel a YouTube, hanem médiaként, szórakoztató felületként gondolnak rá. Ez rendben is van így, hiszen még egyszer sem fordult meg a fejükben az, hogy ők a YouTube-on hirdessenek. Viszont, ha ők nem gondoltak még erre, akkor bizonyára a konkurensei sem, így máris itt egy felület, ahol versenytársai közül elsőként juttathatja el az üzeneteit!

A másik ami meglepő számunkra a YouTube hirdetések kapcsán az, hogy a vállalkozók nagy része nem is tudja, hogy a YouTube a Google portfóliójába tartozik, így a hirdetéseket a Google Ads hirdetéskezelés keretében lehet futtatni. Sok olyan megkeresés érkezett már hozzánk, miszerint szeretnének YouTube hirdetéseket futtatni, így erre kértek ajánlatot, azonban jelenleg is kapcsolatban állnak Google Ads ügynökséggel, mert futnak pl. keresési AdWords kampányai az adott üzletnek.

Ennek két oka is lehet:
Az egyik, hogy az érintett Google Ads ügynökség nem szeret YouTube kampányokat kezelni, vagy nem igazán vannak otthon a videó kampányokban. A másik ok szerint pedig lehet csak egyszerűen elfelejtették megemlíteni az ügyfelüknek a YouTube reklám lehetőségét.

YouTube: a felület, ahol Ön lehet az első a versenytársai közül
Ha mindenki ugyanott hirdet (pl. helyi újság, szaklapok, stb.), akkor a figyelem megoszlik a hirdetések között, és kialakul a hirdetési harc, illetve a reklámzaj. Azonban, ha olyan felületen jelenik meg, ahol ott vannak a potenciális vevők, de ott csak az ön vállalkozásának üzenetei találhatóak, akkor ott nincs harc, nincs zaj, az üzenetei könnyen és gyorsan célba érhetnek. Ott piacvezető lehet, később követhetik a többiek, így Ön lehet a piac meghatározó szereplője ezen a felületen.

Vizuális YouTube hirdetés (pl hirdetési bannerek)

YouTube reklám - oldalt megjelenő YouTube hirdetés

Videónézés közben láthatjuk, az éppen nézett YouTube videó mellett, jobb oldalon. A hirdetés közvetlenül az ajánlott videók felett jelenik meg, jól kiemelt területen. A hirdetés megjelenése ingyenes, csak a kattintásért kell fizetni. Ez a YouTube reklám kizárólag asztali számítógépen és laptopon jelenik meg.

Egy szemléltető példa: Keresgéltem a Google keresőben boxzsák után. Meg is néztem néhány boxzsákokat kínáló webáruházat. Pár nap múlva egy zenei videóra kerestem a YouTube-on, és a videó lejátszása közben jobb oldalt egy boxzsákot népszerűsítő banner jelent meg.

A másik terület, ahol bannerekkel találkozhatunk a videók lejátszásának ideje alatt, a lejátszósáv feletti rész (fedvény reklámok). Ez utóbbi belelóg a videó felületébe, de x-szel bezárható. A YouTube hirdetés megjelenése ebben az esetben is ingyenes, csupán akkor kerül pénzbe, ha a hirdetésre kattintva a látogató eljut a hirdetéshez megadott honlapra.

Fedvény YouTube hirdetés

YouTube reklám - Google Ads ügynökség tájékoztató

Ez a hirdetés is a videó megtekintése közben jelenik meg, félig átlátszó fekete boxban, a videó alsó 20%-ában. Ez a hirdetés bezárható. Lehet képes banneres hirdetés, de szöveges hirdetési formátum is. Ez a YouTube reklám is, akár a vizuális hirdetéseknél, kizárólag asztali számítógépen és laptopon jelenik meg.

Átugorható YouTube videó hirdetések

YouTube reklám - AdWords ügynökség átugorható YouTube videóhirdetés

Ezek a hirdetések tulajdonképpen szintén YouTube videók. A nézők 5 másodperc után átugorhatják ezt a hirdetést, egy visszaszámláló “hirdetés átugrása” gomb megnyomásával. A videó hirdetések megjelenhetnek a megnézendő videó előtt, közben, vagy akár utána is. Ezek a YouTube reklámok nem kattintás alapúak, hanem megtekintés után kell fizetni. Hol ebben az üzlet, ha mindenki átkattint 5 másodperc után? Elmondom! Először is, bizony vannak, akiket érdekel a videó tartalma, ezért ők megnézik. Fizetni pedig csak azokért a megtekintésekért kell, amelyek esetében a lejátszás eljut a videó utolsó másodpercéig, vagy legalább a 30. másodpercig (hiszen egy videó lehet ennél rövidebb is). Aki átugorja ezt a fajta YouTube reklámot, az ingyen volt, pedig 5 másodpercet mindenképpen végignézett belőle, ezért arra kell törekedni, hogy a lényeget ennyi idő alatt el tudjuk mondani. Ez esetben ez egy hihetetlen ajánlat. Ez a YouTube reklám valamennyi kijelzőn és eszközön megjelenik.

Google AdWords kampánykezelés

YouTube kampányok - hirdess ott, ahol más szórakozik!

kampánykezelés árak

Nem átugorható YouTube videó hirdetések

YouTube reklám - Google Ads ügynökség nem átugorható videó hirdetések

Ezek a fajta videók ritkábban jelennek meg, hiszen a felhasználók ezt nem annyira szeretik. Ezeket a videó reklámokat végig kell nézni a megtekintendő videó előtt vagy közben. Emiatt korlátozva van a hosszuk. Ez a YouTube reklám nem lehet 15 vagy 20 másodpercnél hosszabb (regionálisan változik). Illetve itt minden megjelenés fizetős lesz, azok is, ahol a felhasználót nem érdekli a tartalmad. Ezt figyelembe kell venni az AdWords hirdetéskezelés tervezésénél, illetve a stratégia megalkotásakor és a költségkeretek felosztásakor. Mi ezt a YouTube hirdetés típust nem minden esetben ajánljuk.

Rövid YouTube videó hirdetés

YouTube reklám - Google Ads ügynökség nem átugorható videó hirdetések

Ez is egy nem átugorható videóhirdetés, de mindössze 6 másodperc hosszú, a videó előtt vagy közben is megjelenhet. Ez már sokkal barátibb, és némi kreativitást is igényel. Minden megjelenés fizetős lesz, hiszen nem átugorható, de csupán egyetlen másodpercet nyersz vele a klasszikus 5 másodperces ingyenes megoldáshoz képest. Ritkán ez is jó lehet, de kevesen tudják hatékonyan kihasználni ezt a rendkívül rövid YouTube reklám megoldást. Remarketing (emlékeztető) megoldásnak jól működhet, egyes esetekben, pl havi akció vagy szezonális termék gyors megvillantására.

A YouTube a világ második legnagyobb keresője.
Az első a Google.

YouTube az új TV - YouTube reklám az új TV reklám

YouTube kampányok összehasonlítása az RTL klub nézettségével
ábra: YouTube nézettség vs Kereskedelmi csatorna

Ha valaki azt mondja Önnek, hogy olyan médiában hirdethet:

  • ami 20x magasabb nézettségű a magyarok körében, mint az RTL Klub,
  • ha valakit a reklám nem érdekel, azaz reklám alatt "kimegy a konyhába", az ingyen van,
  • az első 5 másodperc ingyen van (átkattintás esetén), akkor Ön mit felelne?

Sokan mondják, hogy őket mennyire idegesíti a YouTube reklám , nos, a fentiek tükrében, azt hiszem, az RTL Klub sokkal idegesítőbb, mégis nézik az emberek. A YouTube mellett szól, ha valaki jogdíjas tartalmakat szeretne ingyen nézni - teljes mozifilmek is nézhetőek a YouTube-on, nem beszélve a rengeteg zenei klipről - az a minimum, hogy elvisel 1% alatti mértékű reklámot! Az a legszebb a YouTube kampányok során, hogy ez a fajta AdWords hirdetéskezelés nem igényel köröket egyetlen televíziós csatorna médiaszolgáltatójával sem.

Google Remarketing hirdetés

A Remarketing hirdetések méltán nevezhetőek forradalminak. A maguk idejében, amikor ezek megjelentek, kijelenthetjük, hogy az online hirdetési piac szintet lépett, vagy akár innen kezdve nagykorúnak is nevezhető.

Mit is nevezünk remarketing kampánynak?
Azt a látogatót, aki egyszer megtekintett egy weboldalt, célzott hirdetéssel követjük, bárhova is menjen. Először bemutatom egy példával, utána pedig leírom a technikai hátterét ennek a hirdetéstípusnak.

Rákeresel a Googleben arra, hogy “ AdWords hirdetéskezelés”. Megnézed az első két - három weboldalt. Így találsz el a HonlapBirodalom oldalára is, elolvasod ezt a cikket, megkapod az információkat, majd bezárod az oldalt. Hátradőlsz, végeztél mára a munkával, majd holnap kérsz ajánlatot.

Átadod magad a hétvége érzésének, és arra gondolsz, de jó lesz vasárnap délelőtt túrázni egyet a családdal. Rá is nézel gyorsan az idokep.hu oldalon, hogy milyen idő várható vasárnap a Bükkben. Bejön a weboldal, és az időjárás mellett ott virít a HonlapBirodalom hirdetése az AdWords hirdetéskezelés szolgáltatással kapcsolatban. Ezután megnézed az aktuális koronavírusos híreket, és lám, a kedvenc hírportálodon a cikk olvasása mellett szintén ott virít a HonlapBirodalom bannere, az AdWords hirdetéskezelés népszerűsítésével. Ezután felmész a YouTube-ra hogy az egyik általad követett influencer csatornáját megnézd, és mi jön szembe oldalt vagy fedvényhirdetés formájában: A Honlapbirodalom “AdWords hirdetéskezelés” hirdetése. És ez ismétlődik bárhova is mész, bármit csinálsz, a remarketing követ téged. Re-marketing, azaz a “vissza”marketingelés.

Jól van, nyugodj meg, nem tettünk erre a cikkre remarketinget, így nem fogunk mindenhova követni téged a fenti példa alapján (de azért ebbe ne legyél olyan biztos). :)

Hogyan működik a Google AdWords remarketing?
Ha egy látogató eljut a weboldaladra, a Google tesz egy cookiet (süti) a gépére vagy mobiltelefonjára, így a remarketing hirdetésekkel vissza tudod őt követni, azaz ha olyan weboldalra téved, ami része a Google display hálózatnak, a hirdetésed mindig ott lesz az orra előtt. Ezzel emlékeztetve arra, hogy erre a szolgáltatásra vagy termékre valószínüleg szüksége van, és így mindig egyetlen kattintásra lesz tőled.

Ez a hirdetéstípus egy sokkal szűkebb látogató csoportot céloz, mint az összes többi, csak azok látják, akik jártak a weboldaladon, vagy annak egy aloldalán. Óriási hiba az, ha ezt a lehetőséget nem használod ki, hiszen a legtöbb látogató nem azonnal hoz döntést. Többször vissza kell térjen a honlapodra / webshopodba, hogy végül egyetlen vásárlás megszülessen. Ezt segíti elő a remarketing, fontos, hogy mindig kéznél legyél. Én a remarketing kampányokat az AdWords hirdetéskezelés alapelemei közé sorolom.

A hagyományos remarketing hirdetések általános hirdetések, és kézzel kell őket beállítani. Lehetnek képes banneres hirdetések, videóhirdetések a YouTube-on, adaptív hirdetések vagy akár egyszerű szöveges hirdetések is.

Ha a remarketing hirdetések jelentik a level 2 szintet a marketingben, akkor most jöjjön a level 3, a dinamikus remarketing. Ha webshopod vagy szolgáltatási katalógus van a honlapodon, akkor imádni fogod!

Google Dinamikus Remarketing hirdetés

Véleményem szerint ez a Google Ads hirdetéskelezés ékköve marketing szempontból a dinamikus remarketing. A Shopping hirdetésekkel vetekvő hatékonyságú fontos hirdetéstípus. Minden webáruháznál, de akár többféle szolgáltatást nyújtó vállalatnál ez egy kiemelten fontos hirdetési módszer.

Google AdWords kampánykezelés

Dinamikus remarketing hirdetések, Shopping hirdetések, YouTube kampányok

Ajánlatkérés


Dinamikus remarketing vs Remarketing hirdetés
A remarketing hirdetés a látogatót viszonylag általános üzenettel keresi vissza, azaz jó esetben 1-1 aloldalhoz beállított hirdetéssel, vagy weboldal szinten létrehozott remarketing hirdetéssel. Ez emlékezteti ugyan a látogatót arra, hogy itt vagyunk, és mi kínáljuk a megoldást a problémájára, de azért mégis általános szinten marad a kommunikáció.

A dinamikus remarketing ezzel szemben pontosan azt a terméket tolja az arcunkba, amit korábban megtekintettünk a weboldaladon. Vagyis automatizmus által pontosan az aktuális terméket, vagy szolgáltatást mutatja meg, képpel, névvel, árral, és egy call to action gombbal. És újra hangsúlyozom, automatizáltan. Vagyis neked nem kell létrehoznod egyesével minden termékhez vagy szolgáltatáshoz remarketing hirdetést.

A dinamikus remarketing hirdetés a a Google Ads rendszerébe feltöltött adattáblával vagy a Merchant Centerben készíthető elő, termékkatalógus feltöltéssel, a megadott formátumok egyikével.

A dinamikus remarketing hirdetések a webáruházak (és sok szolgáltatási csomaggal rendelkező - pl kozmetikai, fotós weboldalak) esetén hatalmas fegyver, ahol sok termék van, és ennek ellenére minden látogatót az oldal elhagyása után az általa megtekintett termék fotójával és adataival tudunk visszakövetni ezernyi más weboldalon.

Google Ads ügynökség - dinamikus remarketing működése google adwords hirdetés

ábra: dinamikus remarketing hirdetések működése

Google AdWords ügynökség - Google Partner

A Google AdWords lehet pénztemető, de aranybánya is egyben. Minden attól függ, ki és hogyan végzi a kampánykezelést! Jelenleg a hirdetési rendszerek koronázatlan királya a Google AdWords, és mint ilyen, nem mindegy kinek az oldalán harcol.
Mit teszel, ha nem jön a melegvíz a csapból, vagy egy finom pizzára vágysz, ha fáj a fogad, vagy ha egy celebről meg akarod tudni, hogy koronavírusos lett-e? Valószínűleg pontosan ugyanazt, amit a többiek: felmész a netre és beírod a Google keresőbe, hogy: "vízvezeték szerelő", "pizza rendelés" stb. A megjelenő találati információkból kiválasztod azt, amelyik a 3 soros rövid leírás alapján a legszimpatikusabb és a leginkább kiszolgálja az aktuális igényedet.

Nos ennek a találati listának az elején található hirdetéseket hívjuk keresési hirdetéseknek. A Google AdWords hirdetések azonban nem egyenlőek kizárólag a Google keresési hirdetésekkel. Számos más típusú hirdetési megoldást választhatsz, többek között Shopping hirdetések, Remarketing hirdetések, vagy AdWords Display kampányok, azon belül pl: a YouTube hirdetések.

CPC, PPC hirdetések, kampányok
Szinonima szavak a CPC és a PPC, ugyanis mind a kettő azt jelenti, hogy kattintás alapú költsége van a hirdetésnek, vagyis a megjelenés ingyenes, a kattintás fizetős.
CPC jelentése: Cost Per Click: azaz költség kattintásonként
PPC jelentése: Pay Per Click: azaz fizess kattintásokért

Google AdWords ügynökség
Google AdWords ügynökség az, akik mások Google hirdetéseit kezelik, felhasználva az évek alatt szerzett szakmai tapasztalatot a te sikered érdekében. Érdemes ügynökségre bízni ezt a munkát, hiszen így egy rakás olyan hibának az elkövetését elkerülöd, amin ők már régen túl vannak. Az ügynökségek feltöltés arányú csomagokkal, havi fix csomagokkal vagy időarányos (pl: órabéres) díjért dolgoznak.

Google Partner
A Google minősítési programot indított, hogy egyértelművé tegye kik azok az Google AdWords ügynökségek, akik elérnek egy általa elvárt szintet az AdWords hirdetéskezelés során. Ezek azok az AdWords ügynökségek, akik Google Partnerekké válnak. A Partnerek hivatalos Google vizsgákkal rendelkeznek, akiknél a meglévő ügyfelek folyamatos feltöltési hirdetési összeget biztosítanak, ezáltal elégedettséget feltételez. A Google Ads hirdetéskezelés díja nem mindig attól függ, hogy egy ügynökség minősített Partner vagy nem, hanem a munkamódszertől, a fiókra fordított időtől, hiszen minden szellemi tevékenység esetén az idő az pénz.

Kampánykezelés - Google Partnertől
Bízd az AdWords kampánykezelést olyanra, akit a Google minősített!

Ajánlatot kérek

Google AdWords kampánykezelés előnyei adwords hirdetés értékes látogatokért

ábra: Google AdWords kampánykezelés előnyei

Google AdWords kampánykezelés

összefoglalás

Kiemelten fontos a tervezés.

google ads kampánykezelésGoogle Ads fiók létrehozáslétrehozzuk a Google Ads fiókot, de ha van már, akkor auditáljuk
google ads ügynökség‌Google Analytics összekötésösszekötjük a fiókot a Google Analytics fiókkal
google ads kampánykezeléskampányterv készítéselkészítjük a kampány stratégiát, a kampány típusok és célcsoport megnevezésével
google ads ügynökségkampányok létrehozásalétrehozzuk a kampányokat, beállítjuk a célzásokat
google ads kampánykezeléshirdetéscsoportok létrehozásalétrehozzuk a hirdetéscsoportokat
google ads ügynökséghirdetések létrehozásaelkészítjük a szöveges és képes hirdetéseket
google ads kampánykezelés‌landing auditAuditáljuk a landing oldalakat, javaslattétellel (max 4 db)
google ads ügynökségkövetőkódok elhelyezéseA követőkódokat átadjuk a programozódnak, pontos instrukciókkal.
google ads kampánykezelés‌remarketingBeállítjuk a remarketing kampányokat
google ads ügynökség‌konzultáció‌egy órás konzultáció a kampánystratégiáról
google adwords hirdetéskezelésoktatás‌nem tartalmazza: hirdetéskezelési oktatás

Google AdWords fiók- és kampánybeállítás
szakszerűsége elengedhetetlen a sikerhez!

Google AdWords kampánykezelés
hirdetési típusok

google ads kampánykezelésKeresési hirdetések‌választható kampánytípus a keresési kampányok
google ads ügynökség‌YouTube kampányválasztható kampánytípus a YouTube kampányok
google ads kampánykezelésRemarketing kampányválasztható kampánytípus a remarketing hirdetések
google ads ügynökségDisplay kampányok‌nem választható kampánytípus a display kampányok
google ads kampánykezelés‌Adaptív hirdetések‌nem választható kampánytípus az adaptív hirdetések
google ads ügynökség‌Shopping kampány‌nem választható kampánytípus a shopping kampányok
google ads kampánykezelésDinamikus remarketing‌nem választható kampánytípus a dinamikus remarketing kampányok

Ajánlatkérés
HONLAPKÉSZÍTÉS & MARKETING

kötelezettség nélkül, csupán 2 perc az egész
Kapcsolati adatok:
Céges adatok:
Miben segíthetünk?
 
Kérjük töltse ki az összes kötelező mezőt!
Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása