HONLAPKÉSZÍTÉS & MARKETING
kötelezettség nélkül, csupán 2 perc az egész
Tíz honlapból hat mostoha sorsra jut, mert vagy soha nem kerül rá szöveg, vagy ami ugyanilyen rossz: összecsapott, összeollózott – azaz lopott – tartalmat kap.
A férj és a feleség nincsenek beszélő viszonyban és leveleznek egymással.
Egyik nap a férj kis üzenetet ragaszt a feleség éjjeli szekrényére, és kéri, hogy külföldi útja miatt reggel hatkor ébressze fel.
A férj felébred reggel fél kilenckor, és dühösen tapasztalja, hogy nem ébresztették fel.
Ekkor veszi észre, hogy az éjjeli szekrényén ott áll a cédula, rajta a következővel:
"Hat óra van. Ébredj fel!"
Oké, valljuk be, vannak helyzetek és szituációk, amikre nem a kreatív szövegírás a legjobb megoldás. :) A webszövegírás azonban nem tartozik ezek közé, ott az egyik leghatásosabb fegyverünk a honlap szövege lehet!
Kezdjük először azokkal a gyakori hibákkal, amiket a vállalkozók elkövetnek, amikor a honlap szövegírás, mint megoldandó feladat kerül a látóterébe.
Gyakran úgy gondolják a vállalkozók, hogy az eredményes webszövegírás gyerekjáték, ezért klaviatúrát ragadnak. Ezzel eddig nincs is semmi baj. Természetesen úgy vélik, ez az ő feladatuk, hiszen ők ismerik igazán a saját vállalkozásukat, más, kívülről nem tudna a termékeiről olyan jól írni, mint ő. Nos, ez így az esetek többségében csupán féligazság. Abban igaza is van, hogy ő ismeri a legjobban a termékeit, szolgáltatásait, sőt még a vevőit is. Az már korántsem olyan biztos, hogy ő az ideális honlap szövegíró erre a feladatra.
Szóval a vállalkozó leül a számítógépe elé, és némi habozás után elkezd gépelni. Leír 5-8 sort, ami a nagy fehér dokumentumon bizony elég árvának tűnik. Ő újra elolvassa, majd úgy dönt, hogy “végülis a lényeg benne van, ha ennél többet akar tudni a látogató nyugodtan hívjon fel, vagy írjon e-mailt, esetleg jöjjön be a boltba”.
Nah, itt az alap probléma. Ez nem így fog működni.
Az ilyen, vállalkozó által írt szöveggel a honlap "nem hoz úgy", nincs meg a kellő látogatottság, s elmarad a jól megérdemelt profit.
Mások egyszerűbben oldják meg, két perc gondolkodás után jön a korszakalkotó ötlet! Minek agyaljon, nézzük meg másik miket írtak! Megnézi a konkurensek oldalait, és egyszerűen összeollózzák a szöveget más honlapokról, bele sem gondolva, hogy amit tesznek lopás, azaz bűncselekmény. A lopást egyébként nem csak a törvény, de a Google is bünteti! (A “nagy testvér” mindent lát!)
A marketing szöveg megírása egy külön szakma, ahogy az autószerelést, a szívműtétet és a honlapkészítést, úgy ezt is érdemes szakemberre bízni. A webszövegírás több célt is szolgálhat: lehet edukatív, ami inkább márkaépítő hatású, lehet marketing szöveg, ami elsősorban az értékesítést segíti, és lehet seo szövegírás, ami a keresők rangsorolását szeretné pozitívan befolyásolni.
Mi azt szeretnénk, hogy a postafiókod árajánlatokkal vagy megrendelésekkel legyen tele, amit a honlapról küldenek az új ügyfeleid! Ehhez a három alappillér egyike a megfelelő holnapszöveg, marketing fogásokkal! Ha minőséggel tiszteli meg a honlap látogatóit, higgye el, meg fogják hálálni a bizalmukkal!
A marketing szöveg lényege
A marketing szöveg soha nem lehet összecsapott. A honlap szövegíró szépen gondosan építi fel. Alaposan, aprólékosan mutatja be a látogató problémáját, oltja ki a kifogásait és mutatja be a Te vállalkozásod megoldását, ami biztosan segít majd neki. Mindegy, hogy egy webáruház termékeit, egy fotós vagy kozmetikus szolgáltatásait kell bemutatni (vagyis eladni), a honlap szövegírás egyetlen végső célt szolgál: az értékesítést.
A hatásos marketing szöveg az alábbi jellemzőkkel bír:
érthető laikusok számára is
tudatosan építkezik
végső célja a vásárlási döntés kialakítása
a látogató problémájára összpontosít
nem tukmál, inkább sejtet
edukatív, segítő és beavató
A szolgáltatásaink/termékeink bemutatása, azaz a landing oldalak igénylik leginkább a marketing szövegeket. Ezek azok a felületek, ahol már az értékesítés fázisába lépünk, így nem mindegy a szöveg felépítése és hatékonysága.
Landing oldalnak azokat az oldalakat hívjuk, ahova a látogató megérkezik a honlapunkra (azaz landol). Ilyen lehet a Google keresőben megjelenő találati oldalunk, vagy azok az oldalak, amiket az online marketing hirdetésekben megadunk (Facebook, Google Ads, Instagram, stb.). Aprólékosan és a teljesség igényével érdemes a termékoldalak, szolgáltatások aloldalainak szövegét megírni.
Sok termék esetén ez valóban komoly munka, vagy esetleg komoly költség lehet, azonban ne feledjük el, hatalmas tömeget szeretnénk megszólítani, és a tévhitekkel ellentétben: az emberek igenis olvasnak! Hasznos, számukra érthető és értékes tartalmakat! Ilyet állítsunk elő, ezt jelenti a marketing szövegírás.
Sok esetben alkalmazunk landing oldalnak egy-egy blog cikket. A blog szövegírás átmenetet képez a marketing szöveg és a SEO szövegírás között.
A webszövegírás egyik legnagyobb típusa a SEO szövegírás. Itt is érdemes használnunk a marketing szöveg elemeit, de azért sokkal lazább, kevésbé kötött tartalmak is nagyon jól tudnak működni.
A SEO szövegírás célja, hogy a Google keresőből a lehető legnagyobb számú releváns látogatót hozzuk be az oldalra. Ez a fő cél! Itt az alapvető különbség a marketing szöveg és a SEO szövegírás között. A marketing tartalom elsődleges célja az értékesítés, a SEO szöveg célja pedig a látogatószerzés. Ez nem jelenti azt, hogy egy SEO szöveg nem lehet marketinges vagy értékesítő, lehet, sőt az a jó, ha értékesít is, de ezt nem mindig lehet egy lépésben kivitelezni.
Nézzünk egy példát, hogy mire gondolok, ezáltal jobban meg tudod érteni a két tartalomtípus közötti különbséget.
Példa:
Ne menjünk messzire, nézzük meg a saját példánkat. Amikor ezt a tartalmat készítettem, szövegírás szóra gyakorlatilag nem voltunk benne a top50-ben.Megnéztem milyen szavakra keresnek a látogatók, ami a szövegírás szolgáltatással összefüggésben van. Laikusként azt gondolhatod: a “szövegírás” az egyetlen szó, amire hajtani kell. Vizsgálat nélkül én is ugyanezt gondoltam volna. Amikor azonban kicsit jobban beleástam magam, kiderült, hogy van itt azért még néhány olyan kifejezés, amire nagyon sokan keresnek. Ilyen a “webszövegírás”, a “szövegírás árak”, a “honlap szövegírás”, a “szövegírás blog”, a “SEO szövegírás”, a “marketing szövegírás”, az “online marketing szövegírás”, stb.
Mit látunk? Felhasználási területeket! Nagyon nehéz ezeket a szavakat egyetlen szolgáltatás leírásba úgy beletenni, hogy megfelelő hosszú szöveget írva, mind értékelhető, hasznos és érdekes tartalmat alkosson, úgy, hogy közben értékesítsen is. Ez így nehéz (sosem a könnyebb utat választom).
Könnyebb megoldás lenne ezeket a kulcsszavakat csoportosítani, és egy-egy blogcikket írni rá, vagyis nem egyetlen tartalommal mérettetni meg magunkat, hanem több kisebb tartalommal. Ezekről a blog cikkekről pedig egy-egy ajánlatkérő gombbal átirányítani az ajánlatkérésre, vagy akár a szolgáltatást bemutató marketinges tartalmakra.
A SEO szövegírás két stratégiája, hogy magát a landing oldalt turbózzuk fel, és arra készül kellő mennyiségű és minőségű SEO illetve marketing szöveg. Ez azonban nem minden esetben kivitelezhető, vagy aránytalanul nagy energiát igényelne, hiszen egy webshopban lehet 25.000 termék is, és minden termék adatlapot felturbózni egyedi, nagy mennyiségű SEO szöveggel, nem biztos, hogy ár-érték arányban rövid vagy középtávon kifizetődő (hosszú távon azonban szinte biztos).
Ilyen esetben akár a kategória oldalakat, vagy egy-egy összefoglaló, edukatív blogcikk írása tökéletes választás lehet, ahonnan elérhetővé tesszük a termék adatlapokra történő átkattintás lehetőségét. Ez esetben a blog cikkek fognak látogatót szerezni, de értékesítést az onnan elérhető termék vagy szolgáltatás adatlapok végeznek. Ekkor SEO szövegírás kell a blogba, és marketing szövegírás a termék adatlapokhoz. Ez egy kiváló stratégia azoknak, akiknek nagyon sok szolgáltatásuk van, vagy azoknak a webshopoknak, akik nagyon nagy mennyiségű terméket forgalmaznak.
Az, hogy működik-e ez a stratégia, arra te vagy az élő példa, hiszen most éppen ezt a cikket olvasod.
A blog remek műfaj, a kitartó bloggerek egyre felkapottabbá válnak. Miért ne fordíthatná a blog erejének előnyeit vállalkozásának javára? Van még egy fontos szempont, amiért érdemes blogolni. A Google, a maga híres "tartaloméhségével" előszeretettel fogja fogyasztani a blogunkat, ezért vált a honlap szövegírás egyik nehézsúlyú bajnokává a blog szövegírás. Sok, egyedi, stílusos blogbejegyzés "elfogyasztása" után pedig szívesen ajánlja majd a honlapunkat a látogatóknak is!
A blog nagyon sok mindenre jó! A blog szövegírás közvetlenebb hangnemű, ezáltal kicsit közelebb kerül az olvasó az írójához (azaz a vállalkozásodhoz). Sztorikat oszthatsz meg, terveidet oszthatod meg, sikereidet, kudarcaidat oszthatod meg, lehetsz őszinte, lehetsz szabadabb és kötetlenebb. Bármikor bármiről írhatsz, ez a végtelen szabadság teszi igazán kiváló fegyverré a blog szövegírás műfaját!
Írhatsz összehasonlítást két vagy több termékedről vagy szolgáltatásodról, ez segít eligazodni a látogatónak a kínálatod között. Mindenki szeret jó vásárlási döntést hozni, ha ebben segíted a látogatódat, akkor egy közös sikertörténet felé vezeted, kézen fogva (a vásárlás felé). Meglátod, ha elkezded és belejössz a marketing szövegírás a véredben lesz.
Összegezve, a blog remek kis eszköz arra, hogy a látogatókat közvetlenebb légkörben szólítsuk meg, emellett a keresőoptimalizálásban kiemelten fontos szerepet kapott!
A szövegírási szolgáltatásunk keretein belül, rendszeresen készítünk blogodba bejegyzéseket, ezekkel hozzájárulva látogatók szerzéséhez, valamint az megfelelő üzenetek eljuttatásához.
SEO- és marketing szövegírás tréning
Ajánlom neked az egyik kurzusunkat, amit tantermi és online formában is tartunk!
Megtanítjuk neked mik a marketing szövegírás alapjai, hogyan építs fel egy vevőmágnes landing oldalt, és azt is, hogyan kerülj előre a honlap szövegeddel a Google találati listájában.
Aki még emlékszik a Fortress - 33 emelet mélyen a pokolban c. filmre, annak ott cseng a fülében a mondat, amit a filmbeli központi számítógép hajtogatott: "A bűn nem kifizetődő!". Nos, ez igaz egy másik rendszer értékrendjére is, igen, a Google-ről van szó! A Google előtt nem sok titok marad. Minden oldalt elolvas, amire rátalál (és nincs onnan kitiltva), ezáltal tudomására jut, melyik oldalon milyen tartalom található.
Egy végzetes gondolat:
Az egyik legveszélyesebb, mondhatni végzetes gondolat, ami megszülethet a fejünkben a következő: "Csak megnézem a konkurencia oldalát, vajon ők mit írtak?" Ez két okból is problémás.
Az egyik ok, ami miatt a lopás problémás:
ahogy meglátjuk a konkurencia tartalmát, azonnal arra gondolunk majd, "nah, én is ezt írom, mert ez egész jó, minden benne van, ráadásul ezt árulom én is." Ez HIBA! Az nem jelent eredeti tartalmat, ha 1-2 szót átírunk a szövegben. Ezzel csak magunkat csapjuk be, nem a Google-t. Sajnos, ha így teszünk beleesünk abba a hibába, hogy a mi weboldalunkra is az a szöveg kerül majd, ami a konkurenciánál található. Ez pedig, kár finomítani, mondjuk ki, lopásnak számít!
Mi a másik ok, ami miatt ez problémás?
Ha a konkurencia oldalából indulunk ki, akkor az fogja meghatározni a gondolkodásunkat. Bele eszi magát a fejünkbe, ez válik etalonná. Talán észre sem vesszük, de ezzel máris a konkurencia határozza meg a mi honlapunk stílusát, felépítését, tartalmi struktúráját. Nem ez a jó megoldás! Legyünk egyediek, saját gondolatokkal, saját struktúrával, saját honlappal! Nem csak a jó honlapkészítés a kulcs, az egyedi tartalom írása is az, amitől a termék vagy szolgáltatás valóban Téged tükröz majd. Legyen egy terved, legyenek ötleteid, de legyen mind a kettő saját!
A webszövegírás nem költség, hanem befektetés.
Ne feledd el, csak egyszer fizeted ki a honlap szövegírást, de életed végéig szolgálni fogja a vállalkozásodat!
Mitől függnek a SEO- és marketing szövegírás árak? Többféle ügynökséggel találkozunk a piacon, az árak általában a ráfordított energiát, így a honlapszöveg minőségét jelölik.
1-2 Ft-os karakter díjas szövegíró ügynökségek:
Jellemzőjük az alacsony szövegírás árak, a mennyiségi termelés, alacsonyabb minőségben. Sokszor nem 100% egyedi, csupán 60-70% körüli egyedi tartalmat szállítanak. Erre figyelni kell, ha például SEO célra szeretnénk a szöveget rendelni.
Ezen vállalkozások munkamódszere az egységnyi idő alatt előállított nagy mennyiségű szöveges tartalmak, azaz a futószalagszerű szövegírás. A szövegírónak nem sok ideje van felkészülni, mert az idő pénz, és az alacsony szövegírás árak ezt nem teszik lehetővé ezeknél a vállalkozásoknál. Őket érdemes megbízni például keresőoptimalizáláshoz linkszövegek előállításával, mert ott a mennyiség és az egyediség számít, nem a minőség.
SEO szövegnek még elmegy, de az olvasót nem fogja értékes információval ellátni, az így készült honlap szöveg, a látogató idejét fecséreljük az üres rizsa olvasásával, így nem lesz konverzió belőle. Marketing szöveg minősítést ez a fajta honlap szöveg nem éri el. A nagy mennyiség az, ami náluk igazán fontos szempont. De tapasztalatom szerint pl a sok, de egészen kis mennyiségű tartalmakat is szívesen és egész jó minőségben előállítják.
Hirdetés szövegek, linképítéshez linkszövegek, kvízek nagyon jól passzolnak ezekhez az ügynökségekhez.
3-4 Ft-os karakter díjas szövegíró ügynökségek:
Ők azok, akikkel érdemes megpróbálni dolgozni. Ez a típusú honlap szövegíró több időt fordít a téma megismerésére, így elmélyültebb, szakmaibb cikkek fognak születni. Valódi értéket ad az olvasónak az általa előállított honlap szöveg, így nem fecséreljük se a figyelmét, se az idejét a látogatónak. Ő pedig mindezt magasabb konverziós aránnyal hálálja meg. Nah, ez az, ami nem mindegy!
Itt már lehetőség van a honlap szöveg egy-egy esetleges félresikerült részének az újraírására is. Mind marketing szövegírásra, mind SEO szövegírásra alkalmas tartalmakat kapunk ezektől a honlap szövegíró ügynökségektől. Lehet, hogy itt magasabbak a szövegírás árak, de ezek a tartalmak jobban fogják szolgálni a vállalkozásodat!
Mi magunk is ebbe a kategóriába tartozunk.
5-10 Ft-os karakter díjas szövegíró ügynökségek:
Ők magasabb díjon szolgáltatnak, általában egy-egy speciális területre szakosodtak. Annak már-már a specialistái. Érdemes olyan cikkeket írni velük, amik sok hasznos információt adnak az olvasó számára. Kiváló edukatív cikkeket írnak, ami egy-egy PR cikknek is kiválóan megállja a helyét, mély és komoly szakmai cikkeket képesek előállítani. A szakmai, specialista szövegíró mindig magasabb szövegírás árakkal dolgozik. És ez így is van rendben!
A HonlapBirodalom.hu csapata egyedi, marketingfogásokkal megspékelt, bulváros, mégis kellően informatív és szakszerű szöveggel dobja fel jelenlegi, vagy készülőben lévő honlapodat! A marketing szövegírás az életformánk! Engedd, hogy segítsünk céljaid elérésében, bízd ránk a honlap szövegírást!