Több nyelv, nagyobb piac, több ügyfél
Sok esetben a vállalkozások kicsiben gondolkodnak, pedig a piac nem áll meg az országhatárnál
Miért jó a többnyelvű honlapkészítés?
A többnyelvű honlapnak a legfőbb előnye: több emberhez tud szólni, nagyobb célpiacnak tud értékesíteni.
De a többnyelvű honlapkészítésnek egyéb előnyei is vannak, ezeket alább felsoroljuk.
Költséghatékony marketingeszköz
Viszonylag egyszerűen megnövelhetjük a célpiacot. A többnyelvű honlapot persze fel kell építeni, illetve anyanyelvi (vagy a célnyelvet felsőfokon beszélő) fordítóval vagy lektorral megíratni a szövegeket.
A honlapkészítés viszont még mindig olcsóbb, mint mondjuk romániai telephelyeket nyitni, bejegyeztetni, harcolni a bürokráciával, majd ott helyben vevőket szerezni offline marketinggel.
Felhasználóbarát
Talán Ön is látta már, hogy egy internacionális cég honlapja automatikusan a látogató nyelvének megfelelő oldalra irányít át (a honlap megnézi, hogy milyen országból látogatják, és úgy választ nyelvet). Ha beírja, hogy google.com, akkor a google.hu-n találja magát. Kényelmes, gyors megoldás.
Megnövekvő eladások
Magyarországon a regionális piac nemcsak Magyarországot jelenti, hanem az egész Kárpát-medencét. Ezért egyre több cég készíti honlapját úgy, hogy román, szlovák vagy éppen horvát nyelven is elérhető legyen.
Bizalom
Ösztönösen bízunk abban, aki egy internacionális környezetben is veszi a fáradságot arra, hogy a mi nyelvünkön szóljon hozzánk. Gondoljon arra, hogy milyen jó külföldi nyaralás alatt pár magyar szót hallani.
Piaci előny
Ha van két hasonló cég, akkor ez is eldöntheti, hogy a látogató kinek lesz az ügyfele. Annak a cégnek, amelynek az oldala az ő anyanyelvén mutatja az információkat.
Nemzetközi szemlélet
A marketingben is érvényes az az elv, hogy „ne mondd, hanem mutasd”. Bárki mondhatja, hogy „sikerorientált, nemzetközi szemléletű” cég, de ezek csak szavak. Ha Ön többnyelvű honlapot készít, akkor feketén-fehéren látszik, hogy ez így is van.
Keresőbarát
A Google abszolút piacvezető, viszont még mindig csak 60%-os a piaci részesedése. Sok országnak van saját keresője, és akik ezt használják, azok csak akkor találnak ránk, ha az ő nyelvükön is elérhető a honlapunk.
Ezenkívül a Google értékeli a többnyelvűséget, külön indexeli az oldalakat, rangsorolásnál pedig előrébb veszi a honlapot.
Az oldal használhatóságát a többnyelvűség egyáltalán nem akadályozza. Ön és felhasználói csak annyit vesznek észre, hogy az első látogatáskor kiválaszthatják az anyanyelvüket, s onnantól az oldal ezt megjegyzi.
Ha a honlapkészítést szakértőkre bízza, akkor a nyelvválasztásnál az oldal többi része is a felhasználóhoz igazodik. Vagyis a legközelebbi bolt, elérhetőség, telephely, telefonszám, díjszabás, kiszállítási és átvételi lehetőségek mind relevánsan jelennek meg.