Vegye célba a jövő vállalkozóit a Tumblr segítségével
A Tumblr-t a legtöbb cég és online marketinges lenézi, vagy egyáltalán nem is tud a létezéséről. Ez a lehető legnagyobb hiba, hiszen az oldal SEO-potenciálja óriási, közösségi médiának pedig kiváló.
A számok is ezt mutatják. Kb. 150 millióra becsülik a tumblr-ös blogokat, 300 millió havi látogatójával pedig a világ 28. leglátogatottabb oldala.
A felhasználók fele 25 év alatti, ezt a célcsoportot pedig szintén lenézik, hiszen egy egyetemistának nincs akkora vásárlóereje, mint egy 35 éves cégvezetőnek.
Ez szintén hiba. Az egyetemistából néhány év múlva cégvezető lehet, tehát „belenő” a legjobb célcsoportba. Hosszú távra érdemes tervezni, ezt a Coca Cola, az eBay, az Adidas, a Gucci és a BMW már felismerte, ők mind jelen vannak a Tumblr-ön.
De mi az a Tumblr?
Félig Facebook, félig blog.
A felhasználók ugyanúgy készíthetnek tartalmakat, mintha egy egyszerű blog lenne – de a Tumblr megújította a bloglást azzal, hogy megfűszerezte azt a megoszthatósággal.
A tumblr-ösök reblogolhatják és közvetlenül (posztban) kommentelhetik mások tartalmait és lájkolhatják is azokat. Ezért a tartalmak pillanatok alatt elterjednek. Képzelj el egy óriási pókhálót – ha megrezdül az egyik szál, akkor remegni kezd az egész háló.
Ha vírusmarketinget tervezel, akkor Tumblr-re menj. Minden adott a sikerhez.
Dofollow linkek
Ez most kicsit technikai lesz, de ne ijedj meg.
A keresőoptimalizálás egyik fontos eleme az, hogy az oldalunkra milyen linkek mutatna vissza („backlink”), a Google szemében a sokat linkelt oldal érdekes és értékes, ezért rangsorolásnál előrébb kerül. (Nagyon leegyszerűsítettem, mert számít a link minősége, az oldal minősége, nem minden link ér ugyanannyit stb., de a lényeg ez.)
Ha például a honlapkészítés során linkelsz, akkor HTML-ben megadhatod, hogy „nofollow” vagy „dofollow” legyen az a link, tehát a keresőalgoritmus kövesse-e. A közösségi oldalak megosztásai és általában a blogok kommentjei nofollow-linkek, ezek pedig a rangsorolásnál nem számítanak előnynek.
Viszont a Tumblr minden megosztása dofollow. Tehát ha Tumblr-ön elterjed egy bejegyzésed, akkor az rengeteg értékes linket jelent.
„Tartalomkeltető” Facebookhoz
Tegyük fel, hogy van egy céges Facebook-oldalad, folyamatosan teszel rá tartalmakat és szépen gyűlnek a követőid.
Mi van akkor, ha egy-egy merészebb, botrányosabb, furcsább, nehezen érthetőbb tartalmat tennél ki?
Ha vicces és jó a tartalom, akkor sok megosztást kaphatsz és jól jössz ki a kockázatból. De csak egyszer kockáztass meg valami sértőt és botrányosat, és százával fognak leiratkozni a követők az oldaladról.
A probléma csak az, hogy mindezt utólag tudod meg, utólag pedig könnyű okosnak lenni, hogy „ezt nem kellett volna kirakni”.
Ha nagyon kétesélyes egy anyag, akkor teszteld Tumblr-ön. Itt látod, hogy hogyan reagálnak „kicsiben”. Ha jól, akkor kiteheted Facebookra, ha rosszul, akkor felejtős.
Nem győzöm hangsúlyozni: mindent folyamatosan tesztelni kell. Hiába van 10 év tapasztalatod és hiába ismered a célpiacod, néha mégis jönnek meglepetések. Az utolsó szót soha nem a szakmai tapasztalat avagy hozzáértés mondja ki, hanem a célközönség
A honlapkészítés és a Tumblr
Érdemes feltüntetni honlapunkon is, hogy fent vagyunk a tumblr-ön. Erre remek lehetőségeket kínál a tumblr. Így akár már a honlapkészítés során is könnyedén hozzáadható a weboldalunkhoz egy logó, de akár egy gomb is.