Facebook: üzenőfalra kiemelt hirdetések
A Facebook kiemelésekkel nem csak új rajongókat gyűjtünk, hanem a konkrét akciónkat, üzenetünket is eljuttatjuk a célcsoportunkhoz
Bizonyára Ön is észrevette már, hogy a Facebook jobb oldali sávjában hirdetések vannak, és a hirdetett termékek feltűnő módon illeszkednek az Ön érdeklődési körébe. Mindegyik ilyen hirdetésnek van egy maximum 25 karakteres főcíme, egy 100x80-as képe (pixelben), és egy 135 karakteres törzsszövege. Minden Facebook hirdetés lájkolható.
És honnan ez a relevancia? Nos, a Facebookon az általános elv a következő: „Az vagy, amit meglájkolsz”
Az köztudott, hogy a Facebook gyűjti az adatainkat, és ezt temperamentumtól függően mindenki máshogy értékeli. Van, aki szerint a titkosszolgálatok mind a tíz ujjukat megnyalnák, ha ennyire kiterjedt és részletes adatbázisuk lenne – olyan adatokkal, melyeket ráadásul önként adnak meg az emberek.
A hivatalos indoklás szerint azért van az adatgyűjtés, hogy…
1) …minden felhasználó az őt legjobban érdeklő tartalmakat kapja, és…
2) …a hirdetőket segítsék.
Hogyan? Hirdetési formák
A Facebookon többféle módon hirdethetünk. Van a klasszikus hirdetés a már említett paraméterekkel, vannak „promótált bejegyzések” és „szponzorált szövegek”. A „promótált bejegyzés” úgy működik, hogy Ön a céges Facebook-oldalán ír egy bejegyzést. Ezután a Facebook felajánlja a bejegyzés promótálását. Kifizeti a megfelelő összeget, beállítja, hogy milyen célcsoportnak jelenjen meg a szöveg, és élesíti. Ezután a célcsoport üzenőfalán megjelenik a bejegyzés.
Hogy végül hány embert ér el, az a kifizetett összegtől függ. Ha a keret 5000 emberre elég, akkor 5000 megjelenés után a bejegyzés promótálása leáll. A „szponzorált szöveg” az ismerősi hálózatot használja fel. A minket lájkoló emberek ismerőseinek megjeleníti az oldalunkat, a hirdetésünket, vagy egy-egy eseményt. A célcsoportnak azt is egyértelműen jelzi, hogy egyik-másik ismerősük már lájkolt minket. Ez azért jó, mert egyrészt több embert érünk el, másrészt bizalmat nyerünk. A többség megbízik az ismerőseik értékítéletében.
Beállítási lehetőségek
Minden marketinges álma az olyan részletes beállíthatóság, mint amit a Facebook ad. Nemcsak a megszokott szűrők vannak (életkor, lakóhely stb.), de még azt is megadhatjuk, hogy hirdetésünk olyan embereknek jelenjen meg, akik ezt vagy azt a zenekart lájkolták, milyen filmeket néznek, mit esznek.
A Facebook minden hirdetés feladásakor jelzi azt, hogy a beállított célpiac hány embert jelent. Ezután részletes statisztikával folyamatosan optimalizálható a kampány.