HonlapBirodalom Blog

Honlapkészítés induló vállalkozásoknak

2019. december 09.
389
0
weboldalkészítés induló vállalkozásoknak

Végigvesszük azt a 6 tipikus hibát, amit egy induló vállalkozás elkövet, s emiatt gyakran holtvágányon, ott is behúzott kézifékkel startol!

Egy induló vállalkozó fényűző irodát bérel, berendezi luxusbútorokkal, és beül a hatalmas íróasztal mögé. Egyszer belép az irodába egy férfi táskával a kezében. A vállalkozó hirtelen felkapja a telefont és hangosan beszélni kezd.
Repkednek a számok, a milliárdok, majd kisvártatva leteszi a kagylót és a férfihez fordul:
- Miben segíthetek? - kérdi.
Mire a másik:
- Jöttem bekötni a telefont.

Nagyon nem mindegy, hova helyezi egy induló vállalkozás a hangsúlyt, amikor megtervezi az arculatát és felépíti az első 12 hónap üzleti tervét! Számos induló vállalkozás kért tőlünk ajánlatot az elmúlt években, és látjuk a hibáikat, illetve a sikereiket. Ezeket szedtük most pontokba.

1. A halogatás az üzlet halála lehet

A legtöbb vállalkozás a túl lassú indulás miatt eleve kudarcra van ítélve. Vagy nem jönnek elég gyorsan a vevők vagy a gyorsan reagáló konkurencia viszi el az üzletet. Egy profi üzleti honlappal be tud robbanni a piacra, úgy, hogy mire a konkurencia léphetne, Önnek már van annyi megbízása/értékesítése, hogy az indulás biztossá válhasson.

2. Ismerje fel, mikor nem szabad spórolni

A kezdeti időkben a vállalkozók hajlamosak mindennek csak az árát nézni, sokszor figyelmen kívül hagyva az ár/érték arányt. Azonban ahelyett, hogy Ön költségként gondol a honlapkészítésre, tekintse inkább befektetésnek, az üzleti honlap a cégalapítás egyik szükséges és hasznos velejárójának. Sok mai óriásvállalat is annak köszönheti a létét, hogy kezdetben tudták, milyen eszközökkel lépjenek a piacra, mind a konkurenciájuk, mind a vevőik elé.

3. Nem csak a szolgáltatás/termék számít, hanem a csomagolás is

Az értelmes ötletek, újszerű szolgáltatások, olcsó és minőségi termékek hatalmas fellendülést hozhatnak az üzletnek – és ugyanúgy meg is ölhetik, ha senki sem tud róluk. Megfelelő csomagolás nélkül az üzlete vakon repül a piacon. Gondolkodjon a vevői fejével. Olyan honlapkészítőt válasszon, nagy mennyiségű, komoly referenciával rendelkezik. Legyen rafinált. Ha egy honlapkészítő honlapja meggyőzte Önt, akkor őket kell megbízni. Miért? Mert ha velük készítteti a honlapját, az jó eséllyel győzi majd meg az Ön vevőit is!

4. Marketing, marketing, marketing

A legtöbb induló vállalkozó meg van róla győződve, hogy az ötlete annyira egyedülálló, hogy önmagát is eltartja a piacon. Csináltat egy jó honlapot és várja a csodát. Ezzel szemben az igazság az, hogy kemény marketingtámogatás nélkül manapság egyetlen honlap sem éri el a célját.

Az indulás a legnehezebb. Tanácsokban persze nincs hiány, de vajon kire hallgassunk a javaslatok özönében? Segítünk a válaszban! Olyanra bízza a marketingjét, aki meghatározza a kampány célcsoportját, hozzárendeli az eszközöket, és megmondja, miért ezt ajánlja, mit vár ettől a kampánytól. Azaz nem a levegőbe beszél, hanem tudja mit és miért tesz. Ez elég erősen le fogja felezni a szolgáltatók számát, így jobb döntést hozhat!

5. Push vagy pull marketing?

Ennek eldöntésére az első és legfontosabb kérdés: Az Ön leendő ügyfeleinek előfordulása mennyire biztosan határozható meg időben és térben? A Pull marketing esetén Ön tolja az ügyfél asztalára az ajánlatot, mint pl. a DM levelekkel vagy a telemarketinggel - már ha túljut a titkárnőkön! A Push marketing során azonban Ön vonzza magához az ügyfeleket, ilyen például a keresőoptimalizálás, a Google AdWords. Mi az utóbbit ajánljuk az induló vállalkozások számára.

6. Legyen ötlete, honnan lesz a tőke

Egy jó ötlet kevés, egyetlen vállalkozás sem tud beindulni tőke nélkül. Ilyen egyszerű. Nem csak a honlapkészítésre, de az utána következő fázisra, a marketingre is kell áldozni. Találja ki, honnan szerez tőkét: legyen az akár saját finanszírozás, hitel, tőkebefektető vagy kalapozás. Létfontosságú, hogy a honlapkészítés után olyan masszív marketingbe kezdjen, melyre már kezdetben havonta legalább néhány tízezer forintot rá tud szánni, méghozzá nem csak rövidtávon tervezve!

Fontos a kezdeti lendület

Fontos a kezdeti lendület, de még fontosabb annak megtartása.
A következő lépés pedig a lendület növekedéssé konvertálása!

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk. Amennyiben tovább használod weboldalunkat, úgy elfogadod a cookie-kat. A részletekért kattints ide!