A landing oldal a marketing legmeghatározóbb alapköve. Olvassa el ezt a bejegyzést és megtudja, hogy miért!
Nézzük meg, mit is takar a landing oldal fogalma!
A landing oldal a honlapnak az az aloldala, ahova a linkre kattintás után a potenciális vásárló megérkezik. A landing oldalon a tartalom rá van hangolva a célközönségre és a hirdetést bővebben fejti ki, felkeltve az olvasó érdeklődését. Ezeken az oldalakon a felhasználó – legtöbb esetben – egy űrlappal is találkozik, amivel megigényelheti a meghirdetett szolgáltatásunkat, megvásárolhatja termékünket, letöltheti a tanulmányunkat, feliratkozhat a hírlevelünkre, stb.
Ha a konverzió (üzleti cél) megtörténik, akkor az automatikusan belekerül a cég adatbázisába, amely adatokat aztán újabb kampányoknál, de főleg a remarketing kampányok esetében hasznosíthatunk.
"A felhasználó rákattintott a hirdetésemre. Mi lesz ezután?"
Mondanunk sem kell, hogy az online marketing kampányok egyik legfontosabb eleme a landing oldal, mivel ennek az aloldalnak kell meggyőznie a felhasználót, hogy elvégezze az általunk kitűzött üzleti célunkat. Mi nem lehetünk ott minden egyes ügyfélnél, hogy meggyőzzük a termékünk nagyszerűségéről. A jó landing oldalak eladnak helyettünk.
Ezért a landing oldal és a hirdetés között az a különbség, hogy a hirdetés behozza az érdeklődőt, a landing oldal pedig elad neki.
A landing oldalakat szigorú szabályok szerint szükséges felépíteni, amelyet a későbbiekben folyamatosan érdemes tesztelni.
A landing oldal legfontosabb elemei:
- A landing oldalnak csak 1 célja legyen. Csak 1!Ne akarjon egy landing oldalon több fajta szolgáltatást értékesíteni, mert a végén egyiket sem fogja eladni.
- Mindig legyen főcíme. A cím segít a felhasználónak beazonosítani az oldal hirdetéssel kapcsolatos relevanciáját. Erről fogja tudni, hogy jó helyre érkezett vagy sem. Példa: A hirdetés címe betűre pontosan egyezzen meg a landing oldal főcímével.
- Releváns képeket használjon. Az Ön által kínált termékről mindig mutassunk jó minőségű(!) képet. Mutassa be annak funkcióját és előnyeit.
- Előnyökről írjon, és ne tulajdonságokról. Ha esernyőket árul fiataloknak, akkor senkit nem fog érdekelni, hogy a szára milyen anyagból készült. Vagyis fog, de inkább így írja: „Hatalmas zivatarban is nyugodtan hazakísérheted a barátnődet, mivel az esernyő fémszára, akár a 100 kilométeres szélnek is ellenáll.” (Tulajdonság, tehát előny.)
- Minden kivezető linket tüntessen el az aloldalról. Csak úgy lehessen ellépni, hogy bezárja az egész aloldalt.
- Használjon Call-To-Action (cselekvésre buzdítás) gombot. A vásárlást tegye egyértelművé: „Megvásárolom az esernyőt!”
- Használjon bizalmi elemeket. Garancia, vásárlói vélemények, díjak, bizonyítványok, stb.
- Minimális űrlap. Csak annyi információt kérjen az ügyféltől, amely a vásárláshoz elengedő. Se többet, se kevesebbet.