Mitől válik egy honlapszöveg marketingessé? Most feltárjuk a titkokat!
Néhány fontos tipp és trükk, amitől a honlapszöveg megfogja a látogatót, és marketingessé válik
Képzeljen el egy öltönyös értékesítőt, aki biztosításokat köt a potenciális ügyfelekkel. Szépen felöltözik, megköti a nyakkendőjét, kifogástalanul csillog a lakkcipője.
Leül az ügyféllel szemben és egy szót sem szól. Ott van a kezében a szerződés, amit el akar adni az ügyfélnek, de csöndben van.
Az ügyfél idegesen dobol az ujjával, és nem érti, hogy mire megy ki ez az egész. Azt látja, hogy az értékesítőnek jó a „dizájnja” (öltöny, lakkcipő, barátságos mosoly), de ennyi. Valószínűleg azt kérdezi, hogy ki ez és mit akar tőle.
Hány szerződést fog megkötni aznap az értékesítő? Egyet sem.
A szerződéskötéshez az értékesítőnek ki kell nyitnia a száját. Az kell, hogy beszéljen, és elkezdjen értékesíteni.
Látja, egy honlap legfontosabb része: a szöveg.
A dizájn, a programozás és minden egyéb azért van, hogy a szöveget szolgálja. A szöveg fontosságáról Ön is meggyőződhet, ha elképzeli az index.hu-t, a gmailt vagy a hvg.hu-t szöveg nélkül.
Ott a dizájn, az öltöny, a barátságos mosoly, de Ön semmit nem tud meg.
A szöveg nélküli oldal használhatatlan.
Tegyük fel, hogy az értékesítő is felismeri ezt, ezért elkezd beszélni.
„1974-ben születtem Szegeden. Az egyetemet már Budapesten végeztem el, majd elkezdtem dolgozni ennél a biztosítótársaságnál. Közben PhD fokozatot szereztem.”
Az ügyfél erre felvonja a szemöldökét, és azt gondolja magában, hogy...
„Kit érdekel?!”
Gondolja végig, hogy Ön is hány olyan honlapot látott már, ami hasonlóan kezdődik. A cég megalakult, küzdött, dolgozott, a cég így, a cég úgy.
Ez senkit nem érdekel a cégvezetőkön kívül.
Lehet, hogy ez így leírva durva. De ha én egy matracot szeretnék venni, akkor egyáltalán nem érdekel, hogy Matracgyártó Kft. mikor alakult. Csak az érdekel, hogy kényelmes matracot kapok-e, és jól fogok-e aludni.
Csak az érdekli a látogatókat, hogy ők mit kapnak.
Tegyük fel, hogy az értékesítő ezt is felismeri. Abbahagyja a kissé egoista ömlengést saját magáról, és elkezd arról beszélni, hogy az ügyfélnek miért lesz jó a biztosítás.
De sajnos a beszéde tele van szakszavakkal. Olyan számokat mond, amik az ügyfélnek semmit nem mondanak, mert nehezen tudja elképzelni. Szegény ügyfél elkezd ásítozni.
Ezért kell a honlap szövegét élő, izgalmas nyelven megírni. Az ő problémájukról, vágyaikról és érzelmeikről beszélni egy olyan nyelven, amit szeretnek.
Olyan nyelven, amit megértenek.
Olyan nyelven, amiben megbíznak, mert ők is így beszélnek.
Ha az értékesítő így beszél, akkor aznap megköt 4 szerződést, és örül, mert kap utánuk jutalékot. Ha az Ön honlapja is a célpiachoz szól, az ő vágyaikra hat, az ő problémáikról ír, és mindezt még érdekesen is teszi, akkor Ön is értékesít.
Ez a marketinges szövegírás ereje.