A vállalkozók 90%-a rosszul gondolkodik, ha marketingről van szó! Elmondjuk miért!
Sokan nem látják, hogy a marketinghirdetések nem önálló szigetek, hanem egymást erősítő hatásuk van. Ez kimutatható, mérhető, és ami a legfontosabb: összehangolható.
A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy konkrét célok mentén kell folyamatosan előrehaladniuk. Mégis, amikor megkérdezzük őket a célcsoportjukról, az árak és szolgáltatások kialakításának módszeréről, vagy arról, hogy pontosan mitől várják termékük sikerét, egy hatalmas falba ütközünk. Aggodalomra azonban nincs ok, mi pontosan azért vagyunk, hogy ezt a falat végleg ledöntsük!
Az Online Marketingstratégia kialakítása kezdetén általában a szolgáltatások, a termékek már készen állnak. A nagy lépés azonban most következik: meg kell ismertetni ezeket célközönségünkkel. Ráadásul nem elég beállni a sorba, le is kell győznünk a konkurenciát: vevőket és ügyfeleket akarunk!
A mai világban az online megjelenések vízválasztóak. A hagyományos megjelenési formákkal (pl. szórólap, tv-reklám, plakátok, stb.) ellentétben pontosan mérhető hatékonyságuk, pontosan megmondható, hányan látták, közülük hányan érdeklődtek, és végül hány vásárlónk lett. Fő jellegzetessége és ebből fakadó sikere a XXI. század legmodernebb és a hétköznapi élethez leginkább alkalmazkodó stílusában rejlik: megfelelő kezekben ott jelenhet meg, ahol valóban igény van Önre, és mindezt jóval költséghatékonyabb módon érheti el, mint valaha!
Mik az első lépések egy Online Marketing Stratégia során?
- Amikor célcsoportot választ, soha ne mondja, hogy „mindenki”, vagy azt, hogy „a fiatalok”. Válaszolja meg a kérdést konkrétan. Képzelje maga elé azt a személyt, akinek leginkább megfelel a terméke/szolgáltatása, majd írja le korát, nemét, tulajdonságait, beosztását, társadalmi elhelyezkedését, szokásait. Ha például egy ebéd házhozszállítással foglalkozó kifőzdét nyitna, megfelelő célcsoport lehet a következő: az Ön településén munkahellyel rendelkező, 25 – 45 év közötti egyedülálló férfiak, akikre nincs aki főzzön, és mivel van jövedelmük, 11 és 13 óra között biztosan rendelnének, ha akkor látnák a hirdetését!
- Adjon választ arra: miért Önt válasszák? Mitől más, mint a konkurencia? Legyen a vállalkozásának arcéle, karaktere. A honlapon ezt emelje ki, hangsúlyozza, építsen bizalmat! Az online marketing stratégia során erre is időt kell fordítani. A fent említett étterem esetében egy ilyen megoldás lehet ez: nálunk az ebéd valóban ebéd, azaz melegen, frissen, futáraink által 12:00 óráig az asztalára kerül! Ez akkor lehet sikeres, ha a konkurencia délután 14:00 óra körül is szállít még, és kihűlve, késve kapja az éhes ügyfél az ebédet. Az ilyen azonnal váltani fog, ha önre talál.
- Honlapján úgy jelenjenek meg a szolgáltatások és termékek, valamint ezeknek árai, hogy az a korábban meghatározott legpontosabb célcsoportnak feleljen meg. A szöveg stílusa, a képek minősége, a termékleírások hossza a célcsoportnak legmegfelelőbb módon jelenjenek meg. Olyan dolgokra kell itt gondolni, mint a tegezés-magázás, a videók-képek-szövegek egymáshoz képesti aránya, a blogcikkek száma és formai megjelenése, stb. Érezze magát otthon a látogató. A fent említett étterem esetében nem a receptmegosztás lesz a jó funkció a honlapon, hanem olyan kényelmi lehetőségek, amik az elkényelmesedett férfiakat célozza: pl. kedvenc étel értesítő, vagy kívánságlista, ahol leírhatja mit szeretne viszontlátni az étlapon.
- Online megjelenés, online megjelenés, online megjelenés. Hiába van egy kiváló éttermünk, ha arról senki nem tudja, hogy létezik. Online marketing, megfelelő hirdetések nélkül sem a mobilos, sem a laptopos vagy számítógépes internetezők nem fognak tudni rólunk. Vevők nélkül pedig nem igazán lehetünk sikeresek. Ennek elkerülésére szolgál, az online marketing stratégia, mely több láncszemet is tartalmaz. Tisztázni kell magunkban: a legjobb működéshez a legjobb szakemberekre és a legjobb hirdetési, megjelenési formák együttes használatára van szükség. Csak így arathatunk kompromisszumok nélküli sikert!
Rendben, megvannak a válaszaim, ennek megfelelően, tudatosan alakítottam ki vállalkozásomat is. Felkészültem rá, hogy egy átfogó online marketingstratégiának komolyabb költségei lehetnek, de biztos vagyok benne, hogy a megfelelő kezekben az egyik legjobb befektetéssé fog válni. Hogyan tovább?
Ironman – Honlapbirodalom módra
Az egyik legkeményebb sport az Ironman triatlon, mely 3 önálló versenyszámból, 4 km úszásból, 180 km kerékpározásból és 42 km futásból áll. Ezek egymásra épülve, megállás nélkül viszik el a versenyzőt a célba. Az Online Marketingstratégia is kőkemény, hiszen rengeteg versenytárs, illetve hasznos/haszontalan gyakorlat van. A HonlapBirodalom folyamatosan követi a trendeket, a legújabb technológiai megoldásokat és ennek megfelelően a leghatékonyabb és leginnovatívabb 3+1 alapelemmel dolgozik az online marketingstratégia során: Keresőoptimalizálás, Google AdWords, Közösségi média és Vevőlista. Ha igazán nagyot akarunk fakítani és a legjobbak, a legerősebbek, a leggyorsabbak közé akarunk tartozni, akkor mindben jók kell legyünk, különben - sok hasonló versenytárssal együtt - elbukunk. Vegyük sorra a célig vezető utat!
#0. Életmentő alapozás – Keresőoptimalizálás
Alapozás, megfelelő, fokozatos felkészülés nélkül minden verseny nehéz. Így van ez a piaci versennyel is. Az online marketing stratégia ki kell, hogy terjedjen a keresőoptimalizálásra is, aminek során a természetes találatokban érünk el egyre jobb helyezéseket. Mivel az oldal keresőoptimalizálása folyamatos feladat, így hónapról-hónapra biztosak lehetünk benne, hogy nem csak az első oldalon, hanem az első találatok között leszünk. Miért is olyan fontos ez, ha mellette számtalan hirdetési megjelenésre készülünk? Néhány fontos érv:
- Megalapozza a bizalmat. Ha a keresést követően a Google az első helyeken ajánlja a honlapját, akkor az biztosan kielégíti majd a látogató igényeit.
- Nincs benne reklám-hátsószándék. A látogatók megérzik, ha próbálnak rájuk hatni, ez esetben pedig szeretnek azokra az oldalakra kattintani, amiben nem éreznek ilyen hátsószándékot.
- Megelőzheti konkurenciáját. Akár első helyre is kerülhet, ott folyamatosan jelen lehet, így egy hihetetlen erős online felületen máris megelőzött mindenkit.
- Hosszútávú biztonsági öv a látogatók számára. Ha Önt keresik, vagy az Önéhez hasonló honlapokat, akkor tudni fogják: elég beírni a keresőbe a nevüket, szolgáltatásukat, márkájukat, és mindig, minden pillanatban megtalálják majd!
Még több információ a keresőoptimalizálásról.
#1. Elsöprő piacralépés – Google AdWords
online marketing stratégia - elsöprő piacralépés
Már a versenyt megelőző órákban, napokban magasabb a pulzusszám. Bizonyítanunk kell magunknak, családunknak, barátainknak, üzlettársainknak, a konkurenciának. Mostmár nincs idő tétovázni, fokozatokban gondolkozni. Itt az ideje az elsöprő piacralépésnek: robbanjunk be!
Létezik egy hirdetési rendszer, mely tökéletesen alkalmas a berobbanásra: a Google AdWords. Legnagyobb előnye: a megjelenésekért gyakorlatilag egy petákot sem kell fizetni. Nem számít, hogy három,- tíz,- vagy százezer esetleg egymillió hirdetés megjelenés történt, csak akkor kell fizetnünk, ha rá is kattintottak a hirdetésre, így eljutottak honlapunkra. A kattintási díjak hirdetési formától, a piacon lévő versenytől és a honlapunk minőségétől is függenek, de válságbarát módon működnek. Ráadásul rengeteg opció közül választhatjuk ki a költségkeretünknek és a hirdetni kívánt szolgáltatásnak, vagy terméknek leginkább megfelelőbb formát. Csak néhány Google AdWords lehetőség, melyek szabadon variálhatóak és építhetőek egymásba:
- Google keresés (Keresési AdWords) során megadott kulcsszavak esetén jelenünk meg a természetes találatok előtt és mellett. Így már a kialakult igényre közvetlen választ tudunk adni
- Megjelenítési (Display AdWords) megjelenéssel weboldalakon elhelyezett szöveges és képi megjelenés akkor, ha a weboldal adott témáról szól, ha a látogató érdeklődési köre egyezik a hirdetésünkkel, ha a látogató előre meghatározott korú, nemű.
- Remarketinglista létrehozásával azok követése a hirdetéseinkkel, akik korábban meglátogatták oldalunkat, vagy vásároltak tőlünk.
- Földrajzi célzás: csak adott város(ok)ban, megyé(k)ben, ország(ok)ban történő megjelenés
- Nyelvi célzás: csak adott nyelveken böngésző látogatók számára történő megjelenés
- Mobil célzás: erősebb ajánlat mobilra, vagy asztali számítógépre
- Hirdetésütemezés: csak akkor jelenjen meg hirdetés, amikor nyitva tart az üzlet, vagy csak a hétköznap/hétvége egy-egy konkrét időszakában
- YouTube videók előtt, alatt és mellett való képes és videós megjelenés
Ha felkészült arra, hogy egy óriásit ugorva rögtön a rajtpisztoly eldördülése után az élre kerüljön, akkor az AdWords igazi cáparuhaként fog szolgálni.
Éppen ezért kiváló eszköze ez az online marketing stratégiának! Még több információ a Google AdWords-ről a keresési-, a display-, illetve a YouTube hálózaton.
#2. Rólad beszéljenek – Közösségi média
online marketing stratégia - rólad beszéljenek
A Keresőoptimalizálás és az AdWords használata arra tökéletes, hogy egy-egy személy megtaláljon bennünket, böngésszen oldalunkon és vevővé váljon. Azonban ahogyan az Ironman sem ér véget az úszás után, úgy itt is folytatni kell az online marketing stratégiát és a következő akadállyal kell szembenézni: a közösségi médiával.
A közösségi média, a Facebook, a Twitter, a Tumblr, a Pinterest, a Flickr, a Google+ oldalakat milliók használják. Miért ne használnánk ki, hogy a látogatók lájkolhatnak, megoszthatnak, véleményezhetnek minket? Miért ne indítsunk saját Facebook oldalt, ahol egy-egy kis költségű hirdetéssel, nyereményjátékkal több száz, több ezer rajongót gyűjthetünk? Miért ne növekedjünk folyamatosan és jelenjünk meg folyamatosan bejegyzéseinkkel, híreinkkel a közösségi médiában?
Mikor válunk igazán ismerté? Ha az emberek rólunk beszélnek. Ha ajánlanak minket, ha érdekeljük őket a vásárlást megelőzően, illetve azt követően is. Ha aktivitásra tudjuk őket késztetni és megosztják másokkal, hogy valóban megoldottuk a problémájukat. Ha egyszer beindul a közösség lánckereke, akkor úgy fogunk repeszteni, ahogy azt megálmodtuk, amikor először vállalkozásra adtuk a fejünket.
Még több információ a Közösségi médiáról.
#3. Újravásárlás: teljes győzelem – Vevőlista
online marketing stratégia - újravásárlás teljes győzelem
A természetes találatokkal sikerült bizalmat építenünk és a minket keresők biztosan megtalálnak bennünket; az AdWords hirdetéseivel folyamatosan új vevőket találunk; a Közösségi média pedig gondoskodik arról, hogy a már megszerzett rajongóink számát növeljük, és a honlapunknál közvetlenebb módon megszerettessük, megismertessük magunkat. Ha idáig eljutottunk, a táv nagy részén már túl vagyunk, megérdemeli vállalkozása a tapsot. De nem hiába mondják azt, hogy az utolsó kilométerek a legnehezebbek.
A teljes győzelemhez ugyanis azt kell elérni, hogy a korábbi vásárlók visszatérjenek: ismét vásároljanak, ismét minket válasszanak. Ha a legjobb befektetést keressük, direkt-marketinget kell használnunk. Ez lesz az online marketing stratégia utolsó lépése. A vevőkörünknek, feliratkozóinknak, játékainkban résztvevőknek kell olyan ajánlatokkal, hírlevelekkel, kedvezményekkel kedveskednünk, melyek biztosítják számukra, hogy számunkra ők valóban fontosak.
Vevőlista létrehozásával arathatunk teljes sikert, érhetünk be a célba és fogadhatja vállalkozása a gratulációkat. Ha bármely ponton hibáztunk, megakadtunk volna, akkor az Online Marketing Stratégiánk is elbukott volna. Legyen felkészült, robbanjon be a köztudatba, beszéljenek Önről és érje el, hogy újravásároljanak. Így lehet üzlete hosszútávon is működő, sikeres, elismert és kedvelt.
Ne várjon tovább, kérjen ajánlatot Online Marketing Stratégiára már most!