Kezdjük az elején. Mi is az a Pinterest?
A Pinterest ma a harmadik legnépszerűbb közösségi média (csak a Facebook és a Twitter előzi meg), tehát aki komolyan gondolja a közösségi médiás stratégiáját, annak számolnia kell ezzel is.
A „képmegosztó közösségi oldal” túl általános, úgyhogy nézzük a nevét. Ön is ismeri azokat a parafatáblákat, amelyekre kis rajzszögekkel feltűzhetjük az érdekes képeket és papírokat. Szinte minden irodában van ilyen, és angolul a „to pin” jelenti magát a feltűzést, az „interest” pedig az érdeklődést és a figyelmet. Ezek összevonásával az egyik legjobb beszédes márkanévvé vált a piacon.
A Pinteresten a minket érdeklő képeket menthetjük el. Böngészünk a neten, látunk egy jó képet, megjelöljük és kész. A legnagyobb előnye éppen ez: az óriási netes tartalmat el akarjuk menteni azért, hogy később visszakereshessük. Ez eddig egy nagyon jó játéknak tűnik, viszont van üzleti oldala is.
Ezekről az alábbiakban lesz szó:
Interakció
Az egész internet a kommunikációra épült. Minden új szabvány, új ötlet és új platform a kommunikációt emeli egy újabb szintre. Először kössünk össze gépeket. Embereket. Tartalmakat. Képeket és zenét. Ezek mindenféle kombinációját.
Miért maradnánk ki ebből az óriási, mindent mindennel összekötő gombolyagból?
Keresőoptimalizálás
A Pinterest tartalmait folyamatosan indexeli a Google, tehát ez egy újabb „előőrs”. A látogató rákeres valamire, azt a valamit megtalálja a mi Pinterestünkön, onnan pedig eljut a céges honlapra.
Másik előnye ennek, hogy linképítési stratégiának is jó.
A Pinterest keresője
Téma szerint kereshetünk. Ha valaki a releváns témánkra (ezzel foglalkozik a cégünk) rákeres, akkor megjelenünk neki.
Kb. ugyanaz az elv, mint ahogy a startlap tematikus oldalai felépülnek. Az emberek továbbra is imádják a kategóriákat. A különbség az, hogy a Pinterestet ma már több tízmillióan használják.
Tartalom, tartalom és tartalom
A tartalommarketing nem egy buzzword, hanem az egyetlen igazán működő SEO-stratégia. Ha felhasználjuk a Pinterestet, akkor egy újabb csatornán szolgálhatjuk ki a célpiacunkat érdekes tartalommal.
Visszajelzés
Mindenki egy kicsit a számok bűvöletében él, még azok is, akik tagadják ezt. Ha feltöltünk Youtube-ra egy videót, akkor szeretnénk, ha sokan látnák. Azt kívánjuk, hogy a blogbejegyzéseinket lájkolják és osszák meg.
Pinterestes anyagainknál is egyből látjuk, hogy mennyire népszerű a téma, amit megosztunk.
Jó esetben ez kielégíti a becsvágyunkat, de ennél fontosabb, hogy közvetlen visszajelzést kapunk a célpiacról. És az okos cégvezető rajta tartja az ujját a piac vérkeringésén.
Jelenlét
Alapvető, hogy egy komoly cég használja a közösségi médiát és a népszerűbb oldalakat. Legyen Facebook, Twitter… és… most már Pinterest is. A neten ez jelenti a láthatóságot.
Érdemes tehát weboldalunkon a többi közösségi média mellett ezt is feltüntetni, és már a honlapkészítés során figyelmet szentelni, hogy jól látható helyre kerüljön.
Sőt akár oldalanként elhelyezhetünk egy „Pin it” gombot a honlapkészítés alkalmával, amivel a Pinterestet használó látogatók azonnal elmenthetik a kedvenceik közé a számukra értékes tartalmat hordozó oldalakat. Ezeket pedig további emberek találhatják meg így a Pinteresten keresztül.