Ismerje meg az egyik leghatékonyabb hirdetési formát a Facebook világában, a retargetinget!
A retargeting lényege
Ügyfeleink email címei, telefonszámai, vagy Facebook felhasználói azonosítói alapján hozunk létre egy célközönséget. A hirdetésünket ennek a célközönségnek fogjuk megjeleníteni. Láthatjuk, hogy ehhez szükségünk van egy már meglévő adatbázisra, ami tartalmazza az ügyfeleink, érdeklődőink elérhetőségét valamilyen formában.
A retargeting lista
A listán szereplő emberek közül sajnos nem lehet mindenkit elérni. Elképzelhető, hogy valaki egy másik email címmel regisztrál a Facebookra, és nem azzal, amelyikről Önnek tudomása van. Ezért a legmegbízhatóbb elérhetőség ilyen szempontból a Facebook felhasználói azonosító.
Ha feltöltöttük az ügyfél adatbázisunkat, akkor a Facebook megnézi, hogy a listán szereplő emberek közül hányat fog elérni a hirdetésünk. A tapasztalatok azt mutatják, hogy megközelítőleg az emberek 50%-át tudjuk elérni. Itt fontos megjegyezni azt, hogy minimum 100 felismert adat szükséges a használathoz.
Szabja személyre hirdetését!
Ha még nem kezdte el gyűjteni ügyfelei elérhetőségeit, akkor feltétlenül kezdje el! Sőt, a gyűjtésen felül célszerű egymástól minél jobban elkülöníthető csoportokra felosztani az embereket. Ezáltal a Facebook hirdetéseit még jobban személyre tudja szabni! Ha jól ismeri a saját vevőit, akkor olyan gondolatolvasó hirdetésekkel tud nekik kedveskedni, amit kénytelenek lesznek egy vásárlással meghálálni.
Aggodalomra semmi ok, ugyanis ezzel a hirdetési módszerrel semmilyen adatvédelmi szabályt nem szeg meg!
Mi a különbség a remarketing és a retargeting között?
Ha remarketinget akarunk alkalmazni, akkor szükségünk van egy honlapra. A honlap forráskódjába beágyazunk egy kódot, aminek a segítségével megcímkézzük a látogatókat.
Retargeting esetében nem honlapra, hanem egy adatbázisra lesz szükségünk, ami tartalmazza az ügyfeleink, érdeklődőink elérhetőségeit. Ilyen elérhetőség lehet például email cím, telefonszám vagy akár Facebook felhasználói azonosító.