HonlapBirodalom Blog

Webáruházak: jogi útmutató

2019. szeptember 16.
3405
webáruház jogi útmutató biztonságos vásárláshoz

Webáruház – Biztonságos és kényelmes vásárlás

Egyre népszerűbbek a webáruházak. Eddig is jó üzleti forma volt, viszont társadalmilag is egyre elfogadottabb. Az emberek már nem olyan szkeptikusak, kevésbé féltik a pénzüket, ismerik a jogaikat.

Ebben persze szerepe van annak is, hogy a törvények ugyanúgy vonatkoznak a webáruházakra, mint egy „rendes” üzlethelyiségre. De inkább arról van szó, hogy az emberek megemésztették ezt a dolgot. Egyre több ismerősünk ismerőse mesél arról, hogy épp mit vásárolt, és a szkepticizmusunk úgy olvad el, mint tavasszal a jég.

webáruházak - jogi útmutató

E sorok írója a cikk írását azért hagyta félbe, hogy átvegyen egy neten rendelt terméket.

Egy webáruház mindenképpen előnyös, ha valaki értékesítéssel foglalkozik. Fontos azonban megjegyezni, hogy vannak előírások, amelyeknek meg kell felelni. Néhány dologra érdemes már a honlapkészítés során odafigyelni.

De mi kell ahhoz, hogy jogilag tiszta legyen?

Kik vagyunk

Jeleznünk kell, hogy a webáruházat ki üzemelteti. Vagyis írjuk ki…

  • a cég nevét
  • adó- és cégjegyzékszámunkat a kibocsátó cégbíróság nevével
  • elérhetőségeinket (email, telefonszám)
  • nyilvántartási számokat
  • kapcsolattartót, ha van
  • a vásárlással, mint ráutaló magatartással mit fogadtatunk el
  • milyen szerződést kötünk és milyen nyelven

És adjunk számlát.

Mit csinálunk

Legfontosabb, hogy tegyük egyértelművé, hogy mit árulunk és mennyiért. Ez nemcsak előírás, de teljesen logikus is. Ezen kívül:

  • Írjuk le a rendelés menetét (kell regisztrálni? hogyan véglegesítsük?)
  • Írjuk ki a szállítás menetét (mikor veszi át a futár vagy hova menjünk el a termékért, hogyan fizethetünk, hogyan követhetjük a termék helyzetét)
  • Töltsünk fel egy „általános szerződési feltételeket” (ÁSZF)
  • Ismertessük a garanciát és az elállási jogot
  • Írjunk az adatkezelési információkról

És kössük ki, hogy a képek illusztrációk.

Mi történik probléma esetén

A vásárlót megilleti az elállás joga, vagyis 8 munkanapon belül indoklás nélkül lemondhatja a megrendelést. Tegyük egyértelművé, hogy ezt hogyan kell jeleznie (pl. írásban vagy elég telefonon odaszólni).

Törvény írja elő, hogy az elállási jogot ki kell írnunk a honlapra, és az elállást nem köthetjük semmilyen feltételhez. Ezt a honlapkészítést végző cégnek meg kell valósítani.

A vásárlónak csak a házhozszállítás díját kell kifizetnie, semmi más költsége nincs (értelemszerűen ezt akkor fizeti, ha a kiszállítás után él az elállási jogával). Néhány termékre nem vonatkozik az elállási jog, pl. élelmiszerekre, repülőjegyekre, belépőkre stb.

Garancia

Írjuk ki, hogy mire és mennyi garancia vonatkozik, s ezt hogyan érvényesíthetik a látogatók. Nemcsak előírás az ügyfélszolgálat, de nekünk is érdekünk. A segítőkész webáruházakat szereti mindenki.

Fontos!

Azért nem éri meg ezekkel trükközni, mert…

  1. reggel a tükörbe kell néznünk
  2. hosszú távon elveszítjük az ügyfeleket, ha tisztességtelenek vagyunk
  3. a hatóságok próbavásárlásain úgyis fennakadunk, ha vaj van a szerverünk füle mögött

Ha ShopRenter webáruház készítést rendel tőlünk, akkor a honlapkészítés során figyelünk arra, hogy Ön jogilag védve legyen.

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása